جمعه ۸ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 23868

هر گونه اقدامی که با قانون کنترل جمعیت مغایرت داشته باشد را مجلس پیگیری می کند.

سلامت نیوز :هر گونه اقدامی که با قانون کنترل جمعیت مغایرت داشته باشد را مجلس پیگیری می کند.
سیاستهای مطرح شده از سوی رییس جمهور درباره "افزایش جمعیت" موافقان و مخالفان خود را دارد. یکی از این مخالفان، دکتر علیرضا مرندی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان است. او در گفتگو با خبرآنلاین در پاسخ به این سوال که "شما معتقدید که سیاستهای تنظیم خانواده همچنان  باید ادامه یابد یا خیر؟" میگوید: سیاست های تنظیم خانواده در برهه ای از زمان که شاهد بحران افزایش جمعیت بودیم، اتخاذ شد و قرار نیست که این سیاستها دائما اجرایی شود. هم اکنون اکثر خانواده های دارای تمکن مالی و تحصیلکرده از سیاست تک فرزندی پیروی می کنند و خانواده هایی با بنیه مالی متوسط به پایین دارای چندین فرزند هستند، بنابراین نمی توان یک نسخه را برای همه خانواده ها و همه مناطق کشور پیچید چرا که آسیب های افزایش بعد خانوار که رئیس جمهور به آن تاکید دارد در خانواده هایی با بنیه مالی و فرهنگی متوسط به پایین برای کشور بحران زا خواهد بود.

دکتر مرندی با بیان این که "من به شدت نگرانی خودم را در مورد این طرح و طرح هایی از این قبیل ابراز می کنم" ادامه میدهد: رییس جمهور ما فردی خلاق است و عدالت محور؛ اما آیا این اقدام می تواند عدالت محوری را در کشور استحکام بخشد .

او همچنین اضافه میکند: کشور ما در رابطه با رشد جمعیت قانونی دارد که نمی توانیم خلاف این قانون دست به هیچ اقدام دیگری بزنیم که نام آن قانون کنترل جمعیت است و هر گونه اقدامی که با این قانون مغایرت داشته باشد را مجلس پیگیری می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha