وعده های غذایی مكرر و حجم كم برای افراد دیابتی كه قرص یا انسولین مصرف می كنند مناسب است و باعث تنظیم میزان قند خون می شود.

سلامت نیوز :وعده های غذایی مكرر و حجم كم برای افراد دیابتی كه قرص یا انسولین مصرف می كنند مناسب است و باعث تنظیم میزان قند خون می شود.
دكتر فروزان صالحی كارشناس اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ضمن بیان این مطلب افزود: افراد دیابتی باید از مواد غذایی فیبر دار مثل سبزی و میوه بیشتر استفاده كرده و در هنگام خرید، میوه های کوچک را انتخاب کنند زیرا در غیر این صورت ممکن است مجبور شوند بیشتر بخورند.
وی افزود: توصیه می شود دیابتی ها مصرف نمک را به حداقل برسانند و به دلیل این كه خطر بیماری های قلبی ـ عروقی در آنها زیاد است سعی کنند در هنگام صرف غذا و بر سر سفره، به غذا نمك اضافه نكنند. آنها  می توانند از گیاهان معطر و ادویه های بدون نمک برای طعم دادن به غذا استفاده کنند.
دكتر صالحی ادامه داد: از غذا های کنسرو شده، کمتر استفاده کنند و روزانه به اندازه كافی مایعات بدون شیرینی بنوشند.
وی با بیان اینكه افراد دیابتی باید مصرف چربی را به حداقل برسانند، تصریح كرد: مغز های گردو و بادام در گروه چربی ها قرار می گیرند و سعی کنید این مواد مغذی را جایگزین چربی های ناسالم قرار دهند البته باید در مصرف آنها زیاده روی نکنید.
كارشناس اداره بهبود تغذیه جامعه خاطر نشان كرد: درمواقع استفاده از گوشت، باید چربی گوشت ها را از آن جدا كرده و قبل از پختن مرغ پوست آن را بکنند همچنین سعی کنند همیشه وزن خود را در حد مطلوب نگهدارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha