سلامت نیوز : شهردار تهران گفت: افزایش محدوده طرح زوج و فرد كردن خودروها در كوتاه مدت برای كاهش آلودگی هوای تهران مؤثر است.

به گزارش فارس، محمدباقر قالیباف در همایش ختم‌كنندگان قرآن در تاسوعا و عاشورای حسینی كه شب گذشته در ورزشگاه شهید كاظمی در منطقه 19 برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس چه مقدار طرح زوج و فرد كردن خودروها در جهت كاهش آلودگی هوا مؤثر است، اظهار داشت: این طرح در كوتاه مدت موجب كاهش آلودگی هوای پایتخت می‌شود و برای رفع این معضل باید از طرح‌های درازمدت مانند گسترش حمل و نقل عمومی استفاده كرد.

وی افزود:‌ قبلاً فكر می كردند كه اگر بنزین را گران كنند، مردم از خودروهای شخصی استفاده نخواهند كرد. ولی مردم برای جابه‌جایی در شهر تهران نیاز به خودرو دارند و باید خودروهای عمومی به اندازه كافی در سطح شهر وجود داشته باشد از آنها استفاده كنند و در غیر این صورت مردم با افزایش محدوده طرح زوج و فرد و قیمت بنزین نیز باز به خودروهای شخصی رو می‌آورند.

قالیباف در پاسخ به این پرسش كه راه حل كاهش آلودگی هوای تهران چیست، بیان داشت: بهترین راه حل برای كاهش آلودگی هوا افزایش حمل و نقل عمومی است.

شهردار تهران استفاده از ماشین‌های شخصی را علت اصلی آلودگی هوای پایتخت دانست و گفت: بیش از 70 در صد آلودگی هوا در سطح شهر تهران برای استفاده از ماشین‌های شخصی است.

وی با بیان اینكه منطقی‌ترین راه مبارزه با آلودگی هوا گسترش حمل و نقل عمومی در پایتخت است، اظهار داشت: در صورتی كه حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم و محدودیت برای ماشین‌های سنگین اهمال كنیم، آلودگی هوای پایتخت نیز از بین می‌رود.

قالیباف در خصوص انتخاب شهر تهران به عنوان پایتخت برتر جهان در حوزه حمل و نقل عمومی بر آن داشت: موضوع مربوط به حمل و نقل عمومی امروز مورد توجه تمام دنیا است مخصوصاً در كلانشهرهایی كه آلودگی‌هایی صوتی و هوا وجود دارد.

شهردار تهران افزود: این نتیجه تلاش پنجساله مدیریت شهری و استقبال خوب مردم از حمل و نقل عمومی است.

قالیباف در خصوص پادگان قلعه‌مرغی گفت: شهرداری تهران برای تملك فضای قلعه مرغی 500 میلیارد تومان پرداخت كرده است.

وی در ادامه وعده داد: در فروردین سال 90 كارهای مربوط به قلعه‌مرغی و ساخت و سازها آغاز شود.

شهردار تهران خاطرنشان كرد: 70 درصد این مكان فضای سبز می‌شود و 30 درصد دیگر برای ساخت ساختمان‌های تجاری، مسكونی، اداری و فرهنگی اختصاص می‌یابد.

وی در ادامه در خصوص فضیلت‌های قرآن گفت: باید فضای جامعه را به سمت یك فضای قرآنی سوق دهیم و شهرداری تهران به دنبال آن است كه فعالیت‌های فرهنگی را با رویكرد قرآنی انجام دهد.

قالیباف در پاسخ به این پرسش كه با قرآن یك جمله بسازید، ‌گفت: قرآن كتاب امید برای انسان‌ها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha