سلامت نیوز :در حالی که زنان چاق اغلب دارای شرایط سخت‌تری نسبت به زنان لاغر در دوران بارداری هستند، یافته‌های جدید نشان می‌دهند در صورتی که این افراد از داروهای باروری استفاده کنند، اثرات سنگین وزنی در آنها کاهش می‌یابد.

به گزارش  ایسنا، متخصصان دانشگاه ماساچوست، 447 زن را كه قبلا تحت درمان‌های باروری قرار نداشتند و درمان را در یک زمان شروع کرده بودند، مورد بررسی قرار دادند.

آنها اعلام كردند: اثرات وزن به وسیله مصرف دوز بالایی از داروهای باروری که زنان چاق را دارای غلظتی مشابه از بعضی هورمون‌های مورد نیاز مانند افراد لاغر می‌کند، از بین می‌روند. البته در این خصوص دکتر ایرن سوتر از دانشگاه ماساچوست گفت: یک مشکل عمده که مصرف دوز بالای این داروهای باروری دارند، هزینه بالای آنهاست که به طور میانگین هر زن چاق حداقل باید 200 دلار بیشتر از همنوعان لاغر خود پرداخت کند.

وی اضافه کرد: البته مشکلات دیگری نیز در رابطه با مصرف این داروها به ویژه داروهای تزریقی وجود دارند که پیچیدگی‌های بارداری و به دنیا آوردن چند قلوها از این مواردند.

براساس این گزارش، دلیل وجود مشکلات برای زنان چاق به طور کامل مشخص نیست، البته آن‌ها شرایط بدی مانند فشار خون و کلسترول بالا را در این دوران تجربه می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha