سلامت نیوز :بنیانگذار نهاد غیرانتفاعی بی‌حسی منطقه‌ای و بیهوشی فرانكوفون گفت: بی‌حسی منطقه‌ای بهترین روش برای كاهش درد است این در حالیست كه تا چند ماه قبل استفاده از مرفین در این زمینه مقام اول را دارا بود.

دكتر فیلیپ مك كیر در گفت وگو با ایسنا، افزود: مرفین در حال حاضر مقام سوم را در زمینه روش‌های كاهش درد داراست این درحالیست كه تا چند ماه پیش برای كاهش درد بیماران مرفین تجویز می‌شد اما در حال حاضر از بی‌حسی منطقه‌ای در اعمال جراحی مانند جراحی‌های ارتوپدی استفاده می‌شود.

این متخصص بیهوشی فرانسوی در ادامه اظهار كرد: بر اساس نتایج مطالعه‌ای كه اخیرا روی سابقه بیماری‌ها انجام شده، استفاده از بی‌حسی منطقه‌ای بعد از اعمال جراحی سرطان‌هایی مانند كولون و سینه، باعث كاهش خطر متاستاس (تشکیلات توموری ثانویه )شده است.

مك‌ كیر در پایان درباره میزان متداول بودن استفاده از بی‌حسی منطقه‌ای در جهان و ایران گفت: این روش در اروپا متداول و در آمریكا در حال رشد است. در ایران هم متخصصان بیهوشی كارآزموده‌ای فعالیت می‌كنند بنابراین برای توسعه استفاده از بی حسی منطقه‌ای در ایران تنها برگزاری دوره‌های آموزشی نیاز است چون در ایران تجهیزات و فرآورده‌های لازم در این زمینه موجود است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha