چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 238794

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با بیان این‌که شهروندان در ایام خانه‌تکانی مراقب مسمومیت ناشی از شوینده‌ها باشند، و از ریختن مواد قابل اشتعال در چاه‌های فاضلاب خودداری کنید، چون احتمال انفجار یا آتش‌سوزی این مواد زیاد است.

توصیه‌های ایمنی برای خانه تکانی

سلامت نیوز:مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با بیان این‌که شهروندان در ایام خانه‌تکانی مراقب مسمومیت ناشی از شوینده‌ها باشند، و از ریختن مواد قابل اشتعال در چاه‌های فاضلاب خودداری کنید، چون احتمال انفجار یا آتش‌سوزی این مواد زیاد است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، «علی عسکری» ، با اشاره به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و سنت خانه تکانی یکی از سنت‌های حسنه ایرانیان، همگام با نو شدن طبیعت، به شهروندان توصیه کرد: برای جلوگیری از وقوع حوادث در انجام خانه‌تکانی نکات ایمنی را رعایت کنند تا شاهد حوادث تلخ و ناگوار برای آن‌ها نباشیم.

وی ادامه داد: در زمان نظافت خانه خود و استفاده از نردبان و یا چهار پایه، از سطح اتکای آن با زمین کاملاً مطمئن باشید و از نوع استاندارد آن و نردبان دو طرفه استفاده کنید و از شست‌وشوی پرده، کف آشپزخانه، حمام و ... که آلوده به مواد روغنی هستند توسط مواد سریع‌الاشتعال(بنزین) جداً خودداری کنید و مواد شوینده مانند سفیدکننده‌ها، جوهر نمک و ... را در روی زمین و در دسترس کودکان رها نکرده و در حد استاندارد از آن‌ها استفاده کنید و حتی‌الامکان خانه تکانی را در زمان غیبت کودکان انجام داده تا ضریب بروز حوادث کاهش یابد.

عسکری خاطرنشان کرد: در زمان پاک کردن شیشه و پنجره‌های منزل، احتیاط لازم را انجام دهید و از رفتن بر روی نرده‌ها و یا قرنیزهای آن خودداری کنید و در هنگام شست‌وشو لوازم برقی مانند لوستر و چراغ روشنایی از قطع کامل برق مطمئن شوید؛ در غیر این صورت احتمال برق گرفتگی افراد بسیار زیاد است، از همین‌رو ابتدا برق وسیله برقی را قطع و سپس نسبت به پاکسازی آن اقدام کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد: زمان جابه‌جایی لوازم خانگی به خصوص اجاق گاز احتیاط لازم را انجام دهید، و همه اتصالات مربوط به گاز اعم از شهری و کپسول را توسط آب و صابون چک کرده تا از عدم نشتی گاز مطمئن شوید، در ضمن نسبت به تعویض به موقع شیلنگ‌های رابط گاز فرسوده اقدام کنید.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی وخدمات ایمنی شهر کرمان یادآور شد: شارژ به موقع خاموش‌کننده دستی آتش‌نشانی موجود در محیط خانه می‌تواند در زمان آتش‌سوزی احتمالی به شما کمک بسزایی کند، پس توصیه می‌شود نسبت به شارژ و آماده به‌کار بودن آن اقدام کنید  و در صورت بروز حادثه سریعاً با شماره 125 سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تماس حاصل کرده و با حفظ خونسردی آدرس دقیق محل حادثه را اعلام کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha