دبیر اجرایی جمعیت مبارزه با دخانیات گفت: دود سیگار باعث می شود هر سال 26 هزار کودک در کشور مبتلا به آسم شوند.

سلامت نیوز :دبیر اجرایی جمعیت مبارزه با دخانیات گفت: دود سیگار باعث می شود هر سال 26 هزار کودک در کشور مبتلا به آسم شوند.
دکتر محمدرضا معدنی در گفتگو با مهر اظهارداشت: اگر هر فرد سیگاری روزانه یک پاکت سیگار مصرف کند، سالانه 70 هزار پک سیگار می زند.

وی با عنوان این مطلب که روزانه 200 نفر سیگاری در کشور فوت می کنند، افزود: از هر 10 نفر سیگاری دو نفر معتاد می شوند.

معدنی با اشاره به عوارض ناشی مصرف سیگار در کشور که تبعات مختلفی به دنبال دارد، گفت: مصرف سیگار علاوه بر زیان افتصادی که بر جای می گذارد، باعث هدر رفتن نیروی انسانی کشور می شود.

دبیر اجرایی جمعیت مبارزه با دخانیات به آسیبهای اجتماعی مصرف سیگار در جامعه اشاره کرد و افزود: مرگ یک فرد سیگاری که سرپرست خانواده ای است می تواند آن خانواده را از هم بپاشد. هزینه های درمان عوارض سیگار بعضا به قدری سنگین است که علاوه بر مشکلات اقتصادی، آسیهای روحی و روانی را نیز به دنبال دارد.

وی با اعلام اینکه حدود 12 میلیون نفر در کشور سیگار مصرف می کنند، گفت: هزینه سیگار این تعداد افراد روزانه 4 تا 5 میلیارد تومان است. در حالی که 2 تا 3 برابر این مبلغ نیز توسط دولت صرف هزینه های درمان ناشی از عوارض مصرف سیگار می شود. بنابراین روزانه 20 میلیارد تومان بابت مصرف سیگار در کشور هزینه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha