چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
کد خبر: 238800

نتیجه زندگی صنعتی امروزی آن شده که سن ریزش مو با کاهش چشمگیری روبرو شده است به طوریکه در گذشته بازه سنی ریزش مو ۳۰ سالگی رو به بالا بوده است. اما امروزه بازه سنی ریزش مو از ۱۵ سالگی شروع می‌شود.

۴۰ دلیل شایع ریزش مو + راهکار‌های درمانی

سلامت نیوز:     نتیجه زندگی صنعتی امروزی آن شده که سن ریزش مو با کاهش چشمگیری روبرو شده است به طوریکه در گذشته بازه سنی ریزش مو ۳۰ سالگی رو به بالا بوده است. اما امروزه بازه سنی ریزش مو از ۱۵ سالگی شروع می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز  به نقل از تسنیم، آیا تا امروز چهره خود را بدون مو تصور کرده اید؟ آیا این موضوع برای خودتان قابل تحمل خواهد بود؟ آیا تا امروز استرس ناشی از دیدن چند تار مو برروی شانه و لباس خود را تجربه کرده اید؟ واقعیت امر این است که ریزش مو یکی از مهمترین دغدغه‌هایی است که یک فرد در دوران زندگی خود آن را تجربه می‌کند و آمارها نشان می‌دهد که تقریباً همه افراد در طول دوران زندگی خود حداقل یک بار با این استرس و دغدغه مواجه می‌شوند.

بنابراین برای پاسخ و رفع این چالش انکارناپذیر شرکت‌های مختلف اقدام به معرفی و عرضه شامپو و سایرمحصولات محافظتی، مراقبتی و حتی درمانی برای حفظ سلامت موی سر کرده اند که قاعدتاً هرمحصول نیز طرفداران خاص خود را نیز دارد. با این طیف وسیع محصولات با برندهای رنگین تجاری هنوز هم در دنیا چالش ریزش موی سر و استرس مراقبت از موی سر پا برجاست.

در این رابطه دکتر امیر هوشنگ احسانی-متخصص پوست و مو و زیبایی دلایل افزایش ریزش مو در جامعه را اینگونه توضیح می‌دهد: کلمه طاسی معمولا در موارد ارثی و در پی‌بیماریهای هورمونی به کار می‌رود ولی در مورد ریزش مو بیش از 30 تا 40 دلیل می‌‌تواند موثر باشند از جمله مسائل ارثی،کم خونی، کم کاری تیروئید، بیماریهای داخلی، مصرف داروهای شیمیایی، عوارض زایمان، حوادث ناگوار و شوک و استرس ناشی از آن، بیماریهای اعصاب، داروهای مختلف و.... در سال‌های اخیر کمبود میکرو و ماکروالمنتها و ویتامین‌های حیاتی مانند ویتامین D حاصل از تغذیه اشتباه افراد از جمله عوامل ریزش مو بوده است، ولی همچنان مهمترین علت ریزش مو جنبه ارثی است که معمولاً در نواحی پیشانی و از رستنگاه مو آغاز می‌شود.

احسانی در مورد اینکه آیا این ریزش ‌ها برگشت‌پذیرند یا خیر؟ و همچنین مصرف شامپوهای حاوی کمپلکس کافئین در درمان عنوان کرد: روند کچلی معمولاً پیش‌رونده و تهاجمی است و اصول اساسی تجویز برای این معظل رویکرد دفاعی و کنترلی دارد به طور مثال برخی داروهای هورمونی می‌توانند از پیشروی کچلی و ریزش مو جلوگیری کنند که طبیعتاً عوارض جانبی مربوط به خود را دارند و به مدت زمان محدودی می‌توان از آنها استفاده کرد.

وی ادامه داد: یکی از سخت کنترل شونده‌ترین مدل‌های ریزش مو در افراد نوع ارثی – ژنتیکی – هورمونی است که احتمال برگشت پذیری آن بیشتر از سایر انواع مدل‌های ریزش مو است. همچنین در مورد شامپوهای حاوی کمپلکس کافئین باید عرض‌کنم که رویکرد کنترلی – مراقبتی مو در دنیا چند سالی است که به سمت و سوی استفاده از کمپلکس کافئین سوق داده شده است و این تمایل نتیجه اثبات اثرات بسیار مفید کافئین در کنترل و مراقبت از ریزش مو و عدم وجود عوارض جانبی در نتیجه استفاده از آن است. براین اساس پیشگام و پیشتاز شامپوهای کافئین دار در ابتدا یک شرکت آلمانی بوده است که اقدام به تولید و عرضه جهانی آن کرده است و با گذشت چند سال و اثبات اثرات مثبت آن برای افراد اینک تقاضای جهانی برای استفاده از شامپوهای حاوی کمپلکس کافئین بسیار افزایش یافته است.

همچنین این متخصص پوست و مو در مورد سن ریزش مو می‌گوید: یکی از مهمترین عوامل ریزش مو تداخلات هورمونی بیان می‌شود اما این بدان معنی نیست که عوامل دیگر نمی‌توانند تاثیری در ریزش موی افراد داشته باشند و یا بالعکس عوامل دیگر نمی‌توانند موجب سلامت و کیفیت مو در افراد شوند. نتیجه زندگی صنعتی امروزی آن شده که سن ریزش مو با کاهش چشمگیری روبرو شده است به طوریکه در گذشته بازه سنی ریزش مو 30 سالگی رو به بالا بوده است. اما امروزه بازه سنی ریزش مو از 15 سالگی شروع می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha