كودكانی كه ساعت های زیادی را به تماشای تلویزیون می پردازند چاق تر هستند زیرا تحركشان كم شده و در هنگام تماشای تلویزیون اغلب تنقلات كم ارزش و چاق كننده می خورند

سلامت نیوز : كودكانی كه ساعت های زیادی را به تماشای تلویزیون می پردازند چاق تر هستند زیرا تحركشان كم شده و در هنگام تماشای تلویزیون اغلب تنقلات كم ارزش و چاق كننده می خورند.
 
دكتر فروزان صالحی كارشناس اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در گفت و گو با وب دا ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: عادت های غذایی از كودكی شكل می گیرد. اگر از كودكی به خوردن غذاهای چرب، شیرین، شور عادت كنند در بزرگسالی هم به این كار ادامه خواهند داد.
وی افزود: كودكان باید از سن كم عادت كنند تا غذاهایی كه برای سلامتیشان مضر است نخورند و همچنین به انجام ورزش و فعالیت بدنی عادت كنند.  
دكتر صالحی ادامه داد: بچه ها باید از تمام مواد غذایی به میزان مناسب، نه بیشتر و نه كمتر، در وعده های غذایی خودشان استفاده كنند. بهتر است میان وعده های سالم و با ارزش غذایی مثل میوه، سبزی، شیر، لقمه نان و پنیر را در مدرسه بخورند و از خوردن شیرینی و شكلات بیش از حد، چیپس و میان وعده های چرب خودداری كنند.
وی تصریح كرد: كودكان به ویژه دانش آموزان باید بدانند موادی مثل چیپس، پفك و سایر تنقلات ارزش غذایی ندارند و بهتر است بچه ها در زنگ های تفریح از میوه های تازه و خشك، شیر و فرآورده های آن، لقمه های خانگی، انواع مغزها و انواع كیك و كلوچه استفاده كنند.
كارشناس اداره بهبود تغذیه جامعه خاطرنشان كرد: میوه های خشك مانند انجیر خشك، توت خشك و برگه زردآلو و انواع مغزها مانند بادام، پسته، گردو و فندق نمونه ای از میان وعده های مغذی هستند كه دانش آموزان می توانند در مدرسه استفاده كنند. 
به گفته وی، انواع میوه ها و سبزی ها و همچنین لقمه های خانگی مانند نان و پنیر و گردو، نان و تخم مرغ، نان و پنیر و خیار و انواع كوكو و كتلت از جمله میان وعده های مناسبی است كه مصرف آن ها توصیه می شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha