یك متخصص بیماری‌های ریوی گفت: شومینه و بخاری به عنوان محرکی برای تنگی نفس و سرفه عمل می کنند.

سلامت نیوز : یك متخصص بیماری‌های ریوی گفت: شومینه و بخاری به عنوان محرکی برای تنگی نفس و سرفه عمل می کنند.

دکتر بمانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه بیماری التهابی مزمن راه‌های هوایی باعث ایجاد تنگی نفس و اختلال در خواب می شود، افزود: بهترین شیوه جلوگیری از پیشرفت بیماری‌های التهابی راه‌های تنفسی مانند آسم و تنگی نفس، کنترل التهاب در مجاری هوایی است.

وی گفت: در فصل سرما مهمترین اقدامی که برای کاهش اثرات منفی این بیماری بر فرد می‌توان در نظر گرفت، این است که دمای هوای منزل بین 20 تا 22 درجه سانتیگراد باشد و تهویه هوای داخل نیز به خوبی انجام شود.

دکتر بمانی با بیان اینکه میزان رطوبت داخل خانه باید کمتر از 50 درصد باشد، تصریح كرد: بیمارانی که دچار تنگی نفس و آسم هستند، باید از مرطوب کردن محیط منزل بپرهیزند، زیرا هوای مرطوب باعث رشد قارچ ها و تشدید حملات تنفسی و سرفه می شود.

دکتر بمانی به افرادی که دچار سرفه و حملات آسم وتنگی نفس هستند؛ توصیه نمود: برای جلوگیری از تشدید این علایم حتی الامکان از وسایل حمل و نقل جمعی مانند اتوبوس و مترو استفاده نکنند.

وی یادآور شد: پوشاندن جلوی دهان با شال گردن می‌تواند تا حدی از تشدید این علایم جلوگیری نماید به شرط اینکه شال از مواد حساسیت زا نباشد و به طور مرتب شسته شود تا عاری از هرگونه گرد و غبار باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha