سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد، بر اساس ماده ٩٠ قانون تامین اجتماعی، کارفرمایان موظفند قبل از بکارگیری کارگران نسبت به انجام معاینات پزشکی آنان اقدام کنند چون معاینه پزشکی کارگران بدو استخدام الزامی است.

معاینه پزشکی کارگران بدو استخدام الزامی است

سلامت نیوز: سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد، بر اساس ماده ٩٠ قانون تامین اجتماعی، کارفرمایان موظفند قبل از بکارگیری کارگران نسبت به انجام معاینات پزشکی آنان اقدام کنند چون معاینه پزشکی کارگران بدو استخدام الزامی است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، هدف از الزام کارفرمایان به اجرای ماده ٩٠ قانون تامین اجتماعی، صیانت از نیروی کار، پیشگیری از حوادث ناشی از کار، ضرورت توجه به الزامات قانونی از سوی کارفرما و ارجاع شغل متناسب با توانایی جسمی و روحی افراد است.


به گزارش سازمان تامین اجتماعی،بر این اساس، افراد شاغل در کارگاه‌ ها باید قابلیت و استعداد جسمانی متناسب با کارهای مرجوع را داشته باشند و کارفرمایان مکلف هستند قبل از به کارگیری کارگران، مراحل انجام معاینه پزشکی آنها را فراهم سازند.


سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد؛ در صورتی که پس از استخدام مشمولان قانون، معلوم شود که نامبردگان در حین استخدام قابلیت و استعداد کار مرجوع را نداشته و کارفرما در معاینه پزشکی آنها تعلل کرده است و در نتیجه بیمه ‌شده دچار حادثه‌ شده و یا بیماری او شدت یابد، سازمان تامین اجتماعی مقررات قانونی را درباره بیمه‌ شده اجرا و هزینه ‌های مربوط را طبق ماده ٥٠ قانون تامین ‌اجتماعی از کارفرما مطالبه و وصول خواهد کرد.


براساس آمار سازمان تامین اجتماعی، اکنون حدود یک میلیون کارگر ساختمانی از خدمات این سازمان بهره مند هستند، البته آمار بیمه شدگان و مستمری بگیران این سازمان به حدود 42 میلیون نفر رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha