شنبه ۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۷
کد خبر: 23898

كارشناسان آمریكایی تاكید كردند كه استعمال سیگار و پس از آن با اندكی اختلاف چاقی دو عامل مهمی هستند كه میانگین طول عمر آمریكایی‌ها را كمتر از مردم فرانسه و ژاپن كرده است

سلامت نیوز : كارشناسان آمریكایی تاكید كردند كه استعمال سیگار و پس از آن با اندكی اختلاف چاقی دو عامل مهمی هستند كه میانگین طول عمر آمریكایی‌ها را كمتر از مردم فرانسه و ژاپن كرده است.


 شورای تحقیقات ملی این كشور در گزارشی اعلام كرد: حتی با وجودی كه در حال حاضر فقط 20 درصد از مردم آمریكا سیگار می‌كشند اما بیش از 40 درصد آنها در سال 1960 سیگاری بودند و این گروه هنوز در حال پس دادن تاوان سیگار كشیدن خود هستند.


هیات كارشناسان این شورا خاطرنشان كرد: سایر عوامل مثل چاقی، رژیم غذایی، ورزش و نابرابری اقتصادی نیز در كاهش طول عمل آمریكایی‌ها نسبت به سایر كشورها نقش قابل توجهی داشته‌اند.


به گزارش خبرگزاری رویترز، بسیاری از كارشناسان همواره سعی داشتند توجیه كنند كه چرا در آمریكا با وجود این كه هزینه بیشتری صرف مراقبت‌های بهداشتی می‌شود و سرانه مراقبت‌های بهداشتی در این كشور از هر كشور دیگری در دنیا بیشتر است، اما میانگین طول عمر مردم این كشور پایین‌تر است.

به گزارش ایسنا، دكتر ایلیین كریمنیز متخصص دانشگاه كالیفرنیای جنوبی و دستیاران وی برای رسیدن به این پاسخ روی آمار علل مرگ و میر مردم آمریكا بازبینی‌های گسترده‌ای انجام دادند.

آنها دریافتند كه سیگار به طور مستقیم و یا غیر مستقیم یعنی با قرار گرفتن در معرض دود سیگار دیگران، عامل اصلی مرگ و میر مردم آمریكا است. آمریكا با كسب رتبه سی و ششم در زمینه میانگین طول عمر پس از بیشتر كشورهای اروپایی، كره جنوبی، شیلی و درست زیر كشور كوبا در جدول رده بندی میانگین طول عمر جهانی قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha