عضو فراكسیون مدیرت شهری مجلس گفت: باید برای یك كار اصولی و اساسی به صورت درازمدت برنامه‌ریزی كنیم تا بتوانیم آلودگی هوا را كنترل كنیم

سلامت نیوز :عضو فراكسیون مدیرت شهری مجلس گفت: باید برای یك كار اصولی و اساسی به صورت درازمدت برنامه‌ریزی كنیم تا بتوانیم آلودگی هوا را كنترل كنیم.

سید شریف حسینی به فارس درباره اجرای طرح افزایش محدوده زوج و فرد خودروها در تهران گفت: انجام این كار به عنوان یك برنامه كوتاه مدت چندی پیش در شرایط وضعیت نامطلوب هوای تهران اجرا شد كه نتیجه خوبی در بر داشت.

وی افزود: داشتن برنامه كوتاه مدت مانند این طرح نباید باعث فراموش شدن برنامه‌های بلند مدت شود؛‌ باید برای یك كار اصولی و اساسی برنامه‌ریزی كنیم تا بتوانیم وضعیت موجود را كه هر از گاهی در طول سال با آن مواجه می‌شویم كنترل كنیم.

حسینی از اقداماتی كه توسط افراد و مسئولان مختلف در مدت شدید بودن آلودگی هوا انجام شد قدردانی كرد و گفت: بحث اساسی و اصولی كه می‌توان برای این موضوع به صورت بلند مدت در نظر گرفت این است كه باید به دنبال فرهنگ‌سازی و ایجاد فرهنگ استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی باشیم.

وی ادامه داد: اگر مردم بپذیرند كه از وسایل نقلیه شخصی خود در مواقع ضروری استفاده كنند و به سمت استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی گرایش داشته باشند نوبت به ایجاد امكاناتی در وسایل حمل و نقل عمومی می‌رسد تا مردم بتوانند به موقع و بدون مشكل به مقصد و كار خود برسند.

عضو فراكسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی خاطرنشان كرد: با كارهای آموزشی و استفاده از رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی باید تأثیراتی كه آلودگی هوا در آینده بر سلامت فرزندانمان می‌گذارد را به صورت شفاف اعلام كنیم و مردم را برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی تشویق كنیم.

حسینی اظهار داشت: در كنار انجام این اقدامات دولت و شهرداری نیز كه به نوعی در موضوع حمل و نقل عمومی دخیل هستند باید امكانات خود را در سطحی برنامه‌ریزی و تنظیم كنند كه نوع مناسب و مطلوبی از خدمات به مردم ارائه شود در واقع یك برنامه‌ریزی دقیق برای بروز كردن حمل و نقل عمومی و افزایش امكانات لازم است.

وی با بیان اینكه به‌روز كردن وسایل حمل و نقل عمومی و افزایش امكانات امری ضروری به حساب می‌آید، خاطرنشان كرد: گاهی اعلام می‌شود كه هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه شد ولی این یك طرف قضیه است چرا كه اگر بخواهیم بدانیم چند دستگاه اتوبوس در این مدت از حمل و نقل عمومی خارج شده متوجه می‌شویم كه عدد واقعی اتوبوس‌هایی كه به حمل و نقل عمومی اضافه شده‌اند چقدر است.

عضو فراكسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه باید با عدد و ارقام واقعی كار كنیم، گفت: مدیریت شهری و دولت به جای در تقابل بودن با یكدیگر باید به فكر ایجاد همكاری و هماهنگی باشند چرا كه در غیر این صورت مردم متضرر می‌شوند.

وی درباره اجرا نشدن قانون برداشت 2 میلیارد دلار از حساب صندوق ذخیره ارزی برای حمل و نقل عمومی تهران و سایر كلانشهرها، اظهار داشت: بارها این موضوع مطرح شده كه یك قانون باید اجرایی شود ولی گاهی دولت مستند به بحث تخصصی و علمی می‌گوید اجرایی شدن این قانون به صلاح نیست ولی محل توضیح درباره آن هم در رسانه‌ها نیست و باید در جلسات تخصصی و نشست‌های تخصصی و مشتركی بین مدیریت شهری و دولت انجام شود.

حسینی اظهار داشت: دولت و شهرداری هر دو هدفشان خدمت به مردم است ولی ممكن است مسیرها برای رسیدن به این هدف متفاوت باشد؛ به عقیده بنده باید با یك كار كارشناسی اثبات كنیم مسیری كه طی می‌كنیم بهینه‌تر و كوتاهتر است.

وی ادامه داد: شاید دلیل ایجاد نشدن این نشست‌های مشترك بین این دو دستگاه این است كه هر دو رغبتی برای انجام آن ندارند اما در این راستا مجلس نشست‌های مختلفی با وزارت كشور، شهردار تهران و شهرداران مناطق برگزار كرده ولی ما معتقدیم مدیریت شهری و رئیس جمهوری باید به صورت مشترك جلسه‌ای را برگزار و به نتیجه شفافی برسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha