یك فوق‌تخصص اطفال گفت: مصرف انرژی در كودكان پس از 6 ماهگی افزایش می‌یابد و به همین دلیل كودك نیاز بیشتری به آهن و روی پیدا می‌كند

سلامت نیوز :  یك فوق‌تخصص اطفال گفت: مصرف انرژی در كودكان پس از 6 ماهگی افزایش می‌یابد و به همین دلیل كودك نیاز بیشتری به آهن و روی پیدا می‌كند.

احمد هاشمی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینكه بهترین زمان آغاز تغذیه كمكی در شیرخوار، پایان 6 ماهگی است، اظهار داشت: پس از 6 ماهگی، مصرف انرژی در كودكان افزایش می‌یابد و به همین دلیل بدن كودك نیاز بیشتری به "آهن " و "روی " پیدا می‌كند.

وی گفت: متأسفانه بعضی از مادران به میل خود، تغذیه كمكی را زود آغاز می‌كنند و همین موضوع ناراحتی‌های گوارشی را برای كودك به وجود می‌آورد؛ البته در شرایطی نظیر عدم افزایش وزن كودك با نظر متخصص اطفال می‌توان تغذیه كمكی را قبل از 6 ماهگی آغاز كرد.

این فوق‌تخصص اطفال، احتمال حساسیت، آسم، اگزما و جوش‌های كهیر مانند را از عوارض مصرف زودهنگام غذاهای كمكی در كودكان دانست و افزود: با خوراندن غذای كمكی قبل از 6 ماهگی، كودك دیگر تمایلی به خوردن شیر مادر ندارد و ترجیح می‌دهد غذاهای كمكی را مصرف كند و به دلیل عدم تشكیل آنزیم‌ها برای هضم غذا، طفل دچار اسهال و استفراغ می‌شود.

هاشمی ادامه داد: تعذیه با شیر مادر به طور صحیح،تمایل به شیر دادن در مادر و آرامش فكری و روحی وی در افزایش شیر بسیار مهم و مؤثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha