سلامت نیوز : رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت با اشاره به آنچه كه تعلل شركت دخانیات در درج هشدارهای بهداشتی جدید روی پاكت‌های سیگار عنوان كرد، گفت: باید از ابتدای سال آینده تصویر جدید هشدارهای بهداشتی روی پاكت‌های سیگار درج شود.

دكتر محمدكاظم ندافی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: شركت دخانیات با عنوان كردن برخی دیدگاه‌های خاص، مقداری در درج تصاویر بهداشتی روی پاكت‌های سیگار تعلل می‌كند. این در حالی است كه بر اساس قانون جامع كنترل و مبارزه با دخانیات، تصاویر بهداشتی باید حداقل 50 درصد پشت پاكت سیگار را پوشش داده و به تناوب تغییر كنند.

وی با بیان این كه برای درج هشدارهای بهداشتی جدید در حال بحث و مذاكره هستیم، افزود: فعلا مدتی است این موضوع به تعویق افتاده است. از طرف دیگر تصویر كنونی روی پاكت‌های سیگار از نظر زمانی تا پایان امسال معتبر است و پس از آن زمان تصویر موجود تمام می‌شود. بخشی از اقدامات مربوط به درج تصاویر بهداشتی جدید كه با وزارت بهداشت انجام شده و منتظریم شركت دخانیات بر اساس قانون این كار را انجام دهد.

وی گفت: سه تصویر هشدار بهداشتی برای درج بر روی پاكت‌های سیگار در كمیته‌ای ویژه و با حضور نماینده شركت دخانیات، نهایی و به شركت دخانیات ارایه شده تا از میان این سه تصویر یك تصویر را انتخاب كنند. در مجموع منتظریم تصویر بهداشتی جدید با كیفیت بهتر و پیامی رساتر بر روی پاكت‌های سیگار چاپ شود.

رییس مركز سلامت محیط و كار وزارت بهداشت در پایان تاكید كرد: درج هشدارهای بهداشتی روی پاكت‌های سیگار قانون است و نمی‌شود این كار معطل بماند. وزارت بهداشت نیز بر انجام این امر اصرار دارد و به صورت مستمر پیگیری‌ها و مكاتبات لازم را با شركت دخانیات و مسوولان ذیربط انجام می‌دهد وامیدواریم یكی از این سه تصویر را در آینده بسیار نزدیك روی پاكت‌های سیگار ببینیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha