نتایج یک مطالعه نشان می دهد افرادی که بیماری قلبی و عروقی دارند می توانند با حفظ سطح مناسب ویتامین D در خون خود خطر مرگ ناشی از این بیماری را به یک سوم کاهش دهند.

کاهش خطرمرگ ناشی ازبیماری قلبی با حفظ سطح مناسب ویتامین D

سلامت نیوز: نتایج یک مطالعه نشان می دهد افرادی که بیماری قلبی و عروقی دارند می توانند با حفظ سطح مناسب ویتامین D در خون خود خطر مرگ ناشی از این بیماری را به یک سوم کاهش دهند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، بیماری قلبی وعروقی مجموعه ای از وضعیت هایی ازجمله بیماری قلبی، حمله قلبی، نارسایی قلبی و سکته مغزی است که قلب و عروق خونی را تحت تاثیر قرار می دهند.


به گزارش پایگاه اینترنتی مدیکال نیوزتودی،محققان دانشگاه برگن نروژ در این مطالعه با تجزیه و تحلیل خون چهار هزار و 111 بزرگسال نقش سطوح ویتامین D را بر خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی و عروقی بررسی کردند.


بر اساس اعلام موسسه های ملی بهداشت، سطح 25 هیدروکسی ویتامین D از 50 تا 125 نانومول در لیتر معمولا برای استخوان ها و سلامت کلی در افراد سالم مناسب است.


محققان در این مطالعه متوجه شدند که غلظت 25 هیدروکسی ویتامین D در خون برای کاهش خطر مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی و عروقی 42 تا 100 نانو مول در لیتر مناسب بود و غلظت های کمتر از 42 نانو مول در لیتر و بالاتر از 100 نانو مول در لیتر این خطر را افزایش می داد.


محققان متوجه شدند که وجود سطح مناسب ویتامین D در خون خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی و عروقی را کاهش می دهد اما سطوح بسیار بالا و بسیار پایین ویتامین D در خون این خطر را افزایش می دهد.


محققان بر اساس نتایج این مطالعه اعلام کردند، تمام افراد مبتلا به بیماری های قلبی و عروقی باید سطح ویتامین D را در خون خود اندازه بگیرند و کنترل کنند؛ اگر این سطح زیر میزان عادی باشد باید مکمل ویتامین D مصرف کنند.


نور خورشید منبع اصلی ویتامین D است اما این ویتامین را می توان از طریق مصرف خوراکی هایی مانند ماهی سالمون، تخم مرغ ، ماهی تن و غیره بدست آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha