رئیس مركز تحقیقات راینولوژی كشور گفت:‌ اگر اندازه بینی پس از عمل جراحی زیبایی كوچك شود ممكن است تنفس فرد دچار اختلال شود و از روی تصویر كامپیوتری چنین مشكلی قابل پیش‌بینی نیست.

سلامت نیوز : رئیس مركز تحقیقات راینولوژی كشور گفت:‌ اگر اندازه بینی پس از عمل جراحی زیبایی كوچك شود ممكن است تنفس فرد دچار اختلال شود و از روی تصویر كامپیوتری چنین مشكلی قابل پیش‌بینی نیست.

محسن نراقی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینكه طراحی‌های كامپیوتری بینی توقعات افراد را از واقعیت دور می‌كند، اظهار داشت: افرادی كه برای عمل زیبایی بینی مراجعه می‌كنند توقعشان غیرواقعی است و اگر پزشكان هم بخواهند با طراحی‌های كامپیوتری كه ایجاد آنها امكانپذیر نیست توقعات غیرواقعی افراد را دامن بزنند به جای یك تصویر واقعی بعد از عمل یك تصویر ایده‌آلی به فرد نشان می‌‌دهند كه قابل انجام نیست.

وی افزود: صورت، در دو طرف بینی، هیچ وقت قرینه نیست و تفاوت‌های جزئی طبیعی دارد كه ممكن است با تصاویر كامپیوتری قرینه حاصل شود در حالی كه در عمل امكانپذیر نیست.

نراقی یادآور شد: بهتر از پزشكان به جای نشان‌دادن طراحی كامپیوتری بینی به فرد بینی‌هایی كه خودش عمل كرده و تصاویر بعد و قبل از عمل را به بیمار نشان دهند. و این همان چیزی است كه واقعیت دارد.

وی با بیان اینكه هر چه تصورات بیماران واقعی‌تر باشد ایجاد رضایت در مراجعان پس از عمل بیشتر می‌شود افزود: در طراحی كامپیوتری باید در نظر داشت كه مسائل ظاهری بینی اهمیت زیادی دارد و عملكرد بینی در نظر گرفته نمی‌شود. لذا ممكن است عمل زیبایی به درستی انجام شود اما عملكرد بینی فرد مختل شود.

رئیس مركز تحقیقات راینولوژی كشور خاطرنشان كرد: در بسیاری از اعمال جراحی زیبایی بینی سعی می‌كنیم اندازه بینی كوچك نشود بلكه شكل بینی بهتر شود. اگر اندازه كوچك شود ممكن است تنفس فرد دچار اختلال شود كه از روی تصویر كامپیوتری چنین مشكلی قابل پیش‌بینی نیست.

وی تصریح كرد: به كار بردن لفظ عمل جراحی زیبایی 100درصد تضمینی بینی خلاف همه موازین علم جراحی است و هیچ كس نمی‌تواند تضمین 100درصدی بدهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha