متخصص تغذیه قرار گرفتن در معرض نور خورشید را مهم‌ترین راه‌ جذب ویتامین D دانست و گفت: ایستادن روزانه 20 تا 45 دقیقه در معرض نور مستقیم خورشید به دریافت این ویتامین کمک بسیاری می‌کند.

نکاتی در خصوص راه‌های جذب ویتامین D

سلامت نیوز:متخصص تغذیه قرار گرفتن در معرض نور خورشید را مهم‌ترین راه‌ جذب ویتامین D دانست و گفت: ایستادن روزانه 20 تا 45 دقیقه در معرض نور مستقیم خورشید به دریافت این ویتامین کمک بسیاری می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،سیدمرتضی صفوی متخصص تغذیه با اشاره به اینکه راه‌های متفاوتی برای دریافت ویتامین D وجود دارد، گفت: یکی از راه‌های مناسب برای دریافت این ویتامین ایستادن روزانه 20 تا 45 دقیقه در معرض نور مستقیم خورشید است.

وی افزود: پرتو مستقیم اشعه ماوراء بنفش (UV) کمک بسیاری به دریافت و جذب ویتامین از طریق پوست می‌کند و کمبود آن رفع خواهد شد.

این متخصص تغذیه اظهار داشت: خوراک‌های دریایی مانند ماهی و میگو به خصوص ماهی‌های چرب منبع مهمی برای دریافت ویتامین D به شمار می‌روند.

 
صفوی گفت: ویتامین D در منابع غذایی حیوانی مانند شیرهای غنی‌شده، تخم‌مرغ و... به اندازه کافی وجود دارد و افراد می‌توانند نیاز خود به این ویتامین را رفع کنند؛ لذا در رژیم سخت گیاه‌خواری به دلیل وجود نداشتن منابع حیوانی با کمبود این ویتامین مواجه می‌شویم.

وی در ادامه بیان کرد: بیماری‌های کلیه یا کبد و مشکلات گوارشی از دیگر عوامل به‌وجود آورنده کمبود ویتامین D هستند.

حدود %70 مردم در کشور به کمبود ویتامین D مبتلا هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha