یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۶

مهاجرت از روستاهای شهرستان بوشکانِ دشتستان چند سالی است که روندی رو به‌رشد را طی می‌کند. روستاهای منطقه که هریک با روستاهای اقماری کوچک و بزرگ پیوند خورده‌اند، به دلیل خشکسالی، کمبود آب و کاهش بارندگی رنگ زندگی را از یاد برده‌اند.

عکس/اندوه کوچ در سایه‌ خشکسالی

سلامت نیوز: مهاجرت از روستاهای شهرستان بوشکانِ دشتستان چند سالی است که روندی رو به‌رشد را طی می‌کند. روستاهای منطقه که هریک با روستاهای اقماری کوچک و بزرگ پیوند خورده‌اند، به دلیل خشکسالی، کمبود آب و کاهش بارندگی رنگ زندگی را از یاد برده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مهاجران، روستاییانی هستند که تاب زندگی در دورافتاده‌ترین مناطق را از دست داده‌اند و انگشت‌شمار خانواده‌های باقیمانده در روستاها، تنها به دلیل نداشتن توان مالی یا علاقه به زادگاه با رنج زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند. بیکاری از دیگر عوامل اثرگذار در روند مهاجرت روستاییان به شهرهای دور و نزدیک است، افزون بر آن دسترسی دشوار به امکانات درمانی و بهداشتی در اثر ناهواری جاده‌های مواصلاتی شهر به روستا در کنار نبود مدرسه و امکان تحصیل از دیگر عواملی است که جوانان و خانواده‌ها را وادار می‌کند خانه‌های خشتی و سنگچین خود را رها کرده و با کمترین درآمد به امید زندگی بهتر روانه‌ی غربت شوند. اعتیاد میان جوانان در حال شیوع است و سیگار و قلیان بخشی از تفریح آنها را به خود اختصاص داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha