بررسی‌ها نشان می‌دهد نوزادانی که هنگام تولد وزن پایینی دارند بیشتر احتمال دارد دچار بیماری‌های قلبی شوند.

نوزادان کم وزن بیشتر در معرض بیماری قلبی هستند

سلامت نیوز:بررسی‌ها نشان می‌دهد نوزادانی که هنگام تولد وزن پایینی دارند بیشتر احتمال دارد دچار بیماری‌های قلبی شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این مطالعه همچنین آمده‌ است نوزادانی که هنگام تولد وزن پایینی دارند نسبت به کودکانی که با وزن طبیعی متولد شده‌اند، بیشتر در معرض ابتلا به مشکلات شناختی هستند.

به گفته پزشکان، نوزادانی که وزن آنان کمتر از ۲.۵ کیلوگرم است بیشتر احتمال دارد در دوران بعدی زندگی‌شان دچار بیماری قلبی-عروقی، دیابت و مشکلات شناختی شوند. پزشکان دریافتند مصرف زودهنگام مکمل آهن می‌تواند تا حدودی موثر باشد.

متخصصان سوئدی در بررسی‌های خود مشاهده کردند کودکان متولد شده با وزن پایین که مکمل آهن دریافت کرده‌اند در سنین مدرسه فشار خون پایین‌تری دارند و این یافته‌ها برای اولین بار بدست آمده‌ است.

در این بررسی ۲۸۵ کودک که وزن پایین داشتند و یک گروه ۱۰۰ نفره از کودکانی با وزن طبیعی مورد مطالعه قرار گرفتند. همچنین اطلاعات مربوط به وزن، قد، فشار خون، قند خون، انسولین، ضریب هوشی و توانایی‌های مختلف دیگر در این کودکان جمع‌آوری شد.

به گزارش ان‌دی‌تی‌وی، در این مطالعه مشاهده شد کودکانی که هنگام تولد وزن پایینی داشتند بیشتر در معرض مشکلات شناختی بوده‌اند. همچنین نشانه‌های اولیه از اختلال در تنظیم قند خون که علامت ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی-عروقی است در آنان مشاهده شد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha