شنبه ۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۳:۲۱
کد خبر: 23910

هزینه های درمانی بخصوص هزینه های درمان های دندانپزشكی یكی از مواردی است كه با كنترل و مدیریت آن می توان بخش عمده ای از هزینه های آن را كاهش داد. از آنجا كه اغلب هزینه های دندانپزشكی در اغلب بیمه ها مشمول بیمه نیست، این مساله اهمیت بیشتری در مدیریت اقتصاد خانواده خواهد داشت.

سلامت نیوز :با  داغ شدن بحث هدفمند شدن یارانه ها وكاهش و حذف یارانه ها تب صرفه جویی در كشور بالاگرفته است.
هزینه های درمانی بخصوص هزینه های درمان های دندانپزشكی یكی از مواردی است كه با كنترل و مدیریت آن می توان بخش عمده ای از هزینه های آن را كاهش داد. از آنجا كه اغلب هزینه های دندانپزشكی در اغلب بیمه ها مشمول بیمه نیست، این مساله اهمیت بیشتری در مدیریت اقتصاد خانواده خواهد داشت. برای مدیریت بهتر هزینه های دندانپزشكی نكات زیر توصیه می شود.
    1ـ بهترین راه برای جلوگیری از پرداخت هزینه های گران دندانپزشكی پیشگیری از ایجاد این بیماری هاست. راه پیشگیری از ایجاد این بیماری ها نیز بسیار سهل و آسان است. نخ دندان و مسواك زدن حداقل یكبار در شبانه روز. اگر از روش صحیح مسواك زدن اطلاع ندارید تلاش شما ممكن است تا حدی بیهوده شود.
    2ـ سعی كنید از روش های پیشگیری از ایجاد بیماری ها استفاده كنید. بهتر است بدانید مهر و موم كردن شیارهای عمیق در دندان كودكان و نوجوانان با هزینه اندك، خطر درمان های پیچیده تر و كشیدن دندان را به طور قابل توجهی كاهش می دهد یا روش هایی مثل فلوراید تراپی می تواند در محكم تر شدن لایه خارجی مینا در این گروه سنی بسیار مفید باشد.
    3ـ اگر احتمالادر مسواك و نخ زدن دندان هایتان كوتاهی كردید و دچار این بیماری شدید سعی كنید برای كنترل آن در مراحل اول به دندانپزشك مراجعه كنید. این كار در كاهش درمان های پیچیده و كاهش هزینه های درمان بسیار كمك كننده است. اگر درد تحریكی با شیرینی، آب سرد و گرم در دندان هایتان احساس كردید، می تواند علامتی از شروع پوسیدگی باشد. پس آن را نادیده نگیرید. ممكن است بعد از مدتی این درد از بین برود. بهتر است بدانید مفهوم این كاهش درد خوب شدن دندان در اغلب موارد نیست و در صورت بروز مجدد حتما شدیدتر بوده و درمان پر هزینه تری را در پی خواهد داشت.
    4ـ در انتخاب دندانپزشك خود دقت كنید. درمان های دندانپزشكی مناسب درمان هایی هستند كه در آنها علت ایجاد بیماری كنترل شده باشد. بنابراین اگر دندانپزشك درمان خوبی انجام دهد ولی در كنترل علت اصلی یعنی عدم رعایت بهداشت صحیح دهان و دندان اقدامی انجام نداده و در نگهداری از درمان انجام شده آموزش های لازم را ندهد نتیجه درمان غیرقابل پیش بینی و نیازمند تكرار درمان و پرداخت هزینه مجدد خواهد بود.
    5 ـ برای درمان های تخصصی تر ضروری است به دندانپزشك متخصص مراجعه كنید. هرچند ممكن است در مراحل اولیه هزینه زیادتری پرداخت كنید. ولیكن از تكرار درمان و پرداخت های متعدد هزینه درمان پیشگیری می كنید.
نویسنده دندان پزشک: محمدامین دكترنریمانی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha