وزیر ارتباطات گفت: زیر ساخت‌های لازم برای توسعه فناوری اطلاعات در عرصه سلامت مانند پزشكی از راه دور آماده شده است و وزارت ارتباطات برای همكاری در این زمینه با نظام سلامت اعلام آمادگی می‌كند

زیرساخت‌های الكترونیكی برای پزشكی از راه دور آماده است
سلامت نیوز : وزیر ارتباطات گفت: زیر ساخت‌های لازم برای توسعه فناوری اطلاعات در عرصه سلامت مانند پزشكی از راه دور آماده شده است و وزارت ارتباطات برای همكاری در این زمینه با نظام سلامت اعلام آمادگی می‌كند.

رضا تقی‌پور دیشب در نخستین جشنواره و نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در عرصه سلامت اظهار داشت: یكی از محورهایی كه امروز در جوامع نقش برجسته و موثر در اقتصاد ایفا می‌كند توسعه فناوری اطلاعات در ابعاد مختلف آن است كه آمارهای جهانی نشان می‌دهد هر واحد سرمایه‌گذاری در این عرصه بازگشت 10 برابری دارد.

وی افزود: اگر در حوزه اقتصاد سلامت این موضوع را بررسی كنیم متوجه می‌شویم از آنجایی كه سلامت مانند امنیت در اقتصاد هزینه‌بر است طبیعتاً نقش توسعه فناوری اطلاعات در اقتصاد سلامت می‌تواند نقش محوری باشد.

تقی‌پور تصریح كرد: مدیریت هزینه‌های سلامت قطعاً از اركان مدیریت اصلی سلامت است و امروز بر كسی پوشیده نیست كه توسعه آموزش و اطلاع‌رسانی می‌تواند نقش مهمی در این موضوع داشته باشد.

وی با بیان اینكه همیشه پیشگیری بهتر از درمان است اضافه كرد: اساساً مدیریت الكترونیكی می‌تواند كاری كند كه مشكلات ایجاد نشود و در موضوع سلامت می‌توانیم با توسعه فناوری اطلاعات به پیشگیری بیشتر بپردازیم.

تقی‌پور یادآور شد: وزارت ارتباطات در دولت دهم محور اصلی برنامه‌های خود را توسعه فناوری الكترونیكی قرار داده است كه در عرصه سلامت و پزشكی از راه دور می‌تواند نقش محوری در كاهش هزینه سلامت، افزایش سرعت در درمان و ارتقای كیفیت درمان داشته باشد.

وزیر ارتباطات گفت: امروز زیر ساخت‌های لازم برای خدمات پزشكی از راه دور فراهم شده است و اعلام آمادگی می‌كنیم كه با بخش‌های سلامت در زمینه توسعه فعالیت‌های الكترونیكی همكاری كامل داشته باشیم.

وی گفت: مدیریت هزینه قطعاً پس از اجرای كامل هدفمند سازی یارانه‌ها از موضوعات مهم خواهد بود كه این موضوع نیز می‌تواند به كمك فناوری اطلاعات بهتر و موثرتر مدیریت شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha