معاون پزشكی و آزمایشگاهی سازمان پزشكی قانونی كشور اعلام كرد: سقوط از بلندی 36.3 درصد از حوادث ناشی از كار در سال گذشته را در برمی‌گیرد و این عامل بیش از سایر موارد موجب مرگ افراد در حین كار شده است.

سلامت نیوز : معاون پزشكی و آزمایشگاهی سازمان پزشكی قانونی كشور اعلام كرد: سقوط از بلندی 36.3 درصد از حوادث ناشی از كار در سال گذشته را در برمی‌گیرد و این عامل بیش از سایر موارد موجب مرگ افراد در حین كار شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سازمان پزشكی قانونی كشور، عبدالرزاق برزگر، بابیان این مطلب تصریح كرد: سال گذشته یك هزار و 224 نفر بر اثر حوادث ناشی از كار جان خود را از دست دادند كه از این تعداد 444 نفر بر اثر سقوط از بلندی، 332 نفر (27.1 درصد) بر اثر برخورد جسم سخت و 143 نفر (11.7درصد) بر اثر برق‌گرفتگی فوت كردند.

وی افزود: همچنین از كل فوت شدگان ناشی از حوادث كار در سال گذشته، 4.6 درصد بر اثر سوختگی و 20.3 درصد نیز به دلیل سایر علل جان خود را از دست دادند.

معاون پزشكی و آزمایشگاهی سازمان پزشكی قانونی كشور با اشاره به سیر صعودی مرگ و میر حوادث ناشی از كار در سال‌های 1381 تا 1387 خاطر نشان كرد: در طول این مدت، هر سال مرگ و میر حوادث ناشی از كار در مقایسه با سال قبل از آن با افزایش قابل توجهی مواجه بود به نحوی كه مرگ ناشی از حوادث كار در سال 87 در مقایسه با سال قبل از آن 64.4 درصد افزایش یافت.

برزگر یادآور شد: بر خلاف سال‌های 81 تا 87 خوشبختانه مرگ و میر حوادث ناشی از كار در سال 88 نسبت به سال قبل از آن 17.4 درصد كاهش یافت و از عدد هزار و 481 نفر به هزار و 224 نفر رسید.

وی با اشاره به آمار مرگ حوادث ناشی از كار در سال جاری نیز گفت: در نه ماهه امسال 993 نفر بر اثر حوادث ناشی از كار جان خود را از دست دادند كه در زمان مشابه سال گذشته 951 نفر در این حوادث كشته شده اند و امیدواریم در پایان سال با كاهش آمار نسبت به سال قبل مواجه باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha