دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2392

رییس دانشگاه علوم پزشكی چهارمحال و بختیاری و یكی از متخصصان آنكولوژی ایران گفت:یك سوم سرطانها را با تغذیه سالم و مراقبت‌های پیشگیرانه می‌توان كنترل كرد و از بروز آنها دسته از سرطانهای كه سابقه خانوادگی نیز در بین افراد دارد، جلوگیری كرد.

دكتر" مهدی محمودزاده" روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: هم‌اكنون شایع‌ترین بیماری در جامعه سوء تغذیه و كم خونی است كه‌باعث بروز برخی از بیماری‌ها در افراد می‌شود.

این فوق متخصص آنكولوژی و خون كشورتصریح كرد:بیشترعلت بروز سوء‌تغذیه بین افراد جامعه ناشی از مشكلات اقتصادی و اجتماعی است.

رییس دانشگاه علوم پزشكی چهارمحال‌وبختیاری گفت: سلامت در جامعه‌با تعاملات بین بخشی دستگاهها در جامعه تحقق می‌یابد.

به گفته وی، امسال در هفته سلامت برنامه‌های نظیر زنگ سلامت ، برگزاری روز بهداشت جهانی، بازدید از مراكز بهداشتی و درمانی و عیادت از بیماران و سالمندان در سطح چهارمحال و بختیاری اجرا خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشكی چهارمحال و بختیاری گفت:" سلامت " در جامعه نقش حاكمیتی دارد و یك مساله اقتصادی نیست وبرای سلامت افراددرجامعه هرقدر هم هزینه شود، اسراف نیست، بلكه سرمایه‌گذاری است.

به گفته وی،مساله سلامت در جامعه یك مساله حاكمیتی است و نیازمند همكاری فرابخشی و همكاری همه دستگاههای دولتی و غیردولتی و مردم دارد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha