یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۸
کد خبر: 23920

سازمان سلامت ذهنی انگلستان معتقد است بی‌خوابی باید به عنوان یک بیماری مهم مورد توجه پزشکان قرار گیرد و برای درمان آن تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شود.

سلامت نیوز :سازمان سلامت ذهنی انگلستان معتقد است بی‌خوابی باید به عنوان یک بیماری مهم مورد توجه پزشکان قرار گیرد و برای درمان آن تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شود.
در آخرین گزارش این سازمان آمده است بی‌خوابی اثرات بسیار بدی مانند مشکل در تمرکز، روابط بد زناشویی و کمبود انرژی به همراه دارد.
نداشتن خواب خوب می‌تواند منجر به افسردگی، نقص سیستم ایمنی در بدن انسان و حتی ابتلا به بیماری‌های قلبی شود.
به همین دلیل پزشکان عمومی باید تلاش بیش‌تری برای شناسایی و درمان علائم این بیماری انجام دهند و به سادگی از آن نگذرند.
تخمین زده می‌شود 30 درصد افرادی که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند از بی‌خوابی رنج می‌برند. برای بررسی این موضوع یک مطالعه آنلاین روی 6 هزار و 800 نفر در کشور انگلستان انجام شد که در نوع خود بسیار قابل توجه است.
این مطالعات نشان می‌دهد افرادی که از بی‌خوابی رنج می‌برند با احتمال 4 برابر بیش تر از دیگران ممکن است در زندگی خانوادگی خود دچار مشکل شوند. این افراد با احتمال سه برابر بیش‌تر از دیگران افسردگی را تجربه می‌کنند و با احتمال سه برابر بیش‌تر از دیگران ممکن است در تمرکز کردن دچار مشکل شوند.
دکتر دن روبوتام محقق فنداسیون سلامت ذهنی انگلستان که در انجام این تحقیقات شرکت داشته است در این باره گفت: افرادی که خواب کافی ندارند با احتمال بسیار زیادی در دراز مدت به بیماری‌های ذهنی و روانی دچار می‌شوند که این حالت هم به نوبه خود می‌تواند روی کیفیت خواب آن‌ها اثر بگذارد.
به همین دلیل کارشناسان معتقدند مدارس، کارفرماها و افراد مسوول در مورد سلامت عمومی جامعه بهتر است برای شناسایی علائم کم‌خوابی در انسان توجه بیش‌تری به خرج دهند. درصد زیادی از تصادفات رانندگی به واسطه بی‌خوابی به وجود می‌آیند، اما متاسفانه این موضوع مهم چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد.
منبع:خبرآنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha