یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 23922

یك متخصص تغذیه گفت : بر اساس آمارهای موجود در وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشكی 24 میلیون و 500 هزار نفر در كشور چاق هستند كه این عارضه بیشتر بخاطر پیروی از رژیم نادرست غذایی بروز پیدا كرده است.

سلامت نیوز :یك متخصص تغذیه گفت : بر اساس آمارهای موجود در وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشكی 24 میلیون و 500 هزار نفر در كشور چاق هستند كه این عارضه بیشتر بخاطر پیروی از رژیم نادرست غذایی بروز پیدا كرده است.
 
مرتضی صفوی در گفت و گو با  ایرنا افزود:11 درصد از این افراد زیر 20 سال دارند كه چاقی آنان به دلیل پیروی از شیوه نادرست رژیم غذایی است كه معمولا این روش را تا سنین بزرگسالی ادامه می دهند.
وی نسبت به افزایش چاقی در كشور هشدار داد و درباره وضعیت چاقی در زنان كشور اشاره كرد و اظهار داشت: برآوردها نشان می دهد كه چاقی در زنان هشت برابر مردان است.
صفوی با بیان اینكه تحقیقات نشان می دهد، 50 تا 70 درصد چاقی با عوامل محیطی و رژیم نادرست غذایی مرتبط است، گفت :60 درصد علت بروز بیماری های قلبی و سرطان ارتباط مستقیمی با شیوه تغذیه و رژیم غذایی دارد.
وی افزود: با اصلاح شیوه تغذیه و پرهیز از غذاهای آماده، پركالری، سرخ كرده و پرنمك، می توان از بروز بیماری های قلبی، عروقی و سرطان در 60 درصد افراد پیشگیری كرد.
این استاد دانشگاه تصریح كرد:60 درصد مردم به دلیل ناآگاهی از شیوه درست تغذیه، مواد ضروری را از سبد غذایی خود حذف و غذاهای پركالری و غیرضروری را جایگزین آن كرده اند به همین دلیل جامعه با چاقی و اضافه وزن افراد در مرز هشدار رو به رو است.
به گفته وی، مقایسه نحوه مصرف غذایی جامعه ایرانی با مصرف مطلوب و استاندارد غذایی كه از سوی سازمان بهداشت جهانی اعلام شده نشان می دهد كه مواد مورد نیاز بدن كه در غذاهایی مثل شیر، لبنیات، میوه و سبزیجات یافت می شود در تغذیه غذایی ایرانی ها جایگاه پایینی دارد.
صفوی گفت: این عوامل باعث شده كه عارضه چاقی، اضافه وزن، كوتاهی قد و ناهنجاری های قامتی در میان جوانان كشور افزایش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha