رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: براساس بررسی های انجام شده و با توجه به شاخص سلامت دهان و دندان موسوم به دی.ام.اف.تی (DMFT) بطور متوسط هر ایرانی، حداقل دو دندان پوسیده دارد.

 سلامت نیوز :رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: براساس بررسی های انجام شده و با توجه به شاخص سلامت دهان و دندان موسوم به دی.ام.اف.تی (DMFT) بطور متوسط هر ایرانی، حداقل دو دندان پوسیده دارد.
 
محمدحسین خوشنویسان  در گفت و گو با  ایرنا افزود: البته ممكن است برخی مردم دارای پنج دندان پوسیده یا بیشتر باشند.
وی با بیان اینكه شاخص دی.ام.اف.تی به عنوان آینه سلامت دهان و دندان جامعه در كشور برابر عدد یك و 86 صدم است، ادامه داد این عدد از نظر سازمان جهانی بهداشت برای كشورهای در حال توسعه قابل قبول است اما با توجه به جمعیت جوان ایران راضی كننده نیست.
رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: شاخص سلامت دهان و دندان دی.ام.اف.تی بیانگر تعداد دندان های كشیده شده، پر شده و پوسیده افراد است كه بیش از 90 درصد عدد این شاخص در ایران مربوط به دندان های پوسیده است.
خوشنویسان افزود: اگر برای پوسیدگی دندان در كشور اقدامات لازم انجام نشود، وسعت این پوسیدگی ها بیشتر می شود بطوری كه دندان ها در میانسالی بطور كامل تخریب می شوند.
وی خاطرنشان كرد در این صورت، در آینده با گروه بزرگی از افراد بی دندان در كشور روبرو هستیم كه بی دندانی، عوارض گوناگونی از جمله مشكلات گوارشی را همراه دارد.
رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با تاكید بر پیشگیری از بیماری های دهان و دندان گفت: اقدامات درمانی برای بیماری های دهان و دندان بسیار هزینه بر است، از این رو پیشگیری نقش بسزایی در این زمینه دارد و آموزش نیز نخستین گام در راه پیشگیری است.
وی افزود: چنانچه هر فردی در برابر مراقبت از دندان های خود احساس مسئولیت كند، 70 درصد از بیماری های دهان و دندان با بهره گیری از كمترین امكانات درمان می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha