یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۹
کد خبر: 23928
سلامت نیوز :اختلال دو قطبی (Bipolar) یا مانیا - افسردگی سبب بروز نوسانات خلقی و روحی شدید از حالت‌های افسردگی و غمگینی گرفته تا جنون و افزایش خلقی شدید می‌شود.

به گزارش  ایسنا، ‌مجله انجمن پزشكی آمریكا در مقاله جدیدی بارزترین علائم این اختلال روانی را منتشر كرده تا به شناسایی بهتر و نیز اقدام سریعتر برای درمان آن كمك كند.

به گزارش پایگاه اینترنتی مدگورو، در مرحله مانیا یا شیدایی، فرد به طور غیرعادی دچار افزایش خلق شدید، عصبانیت و تحریك پذیری، سخن گفتن و تفكر سریع، پریدن سریع از موضوعی به موضوع دیگر در حین حرف زدن،‌ شركت در رفتارهای پرخطر و انتخاب گزینه‌های نامناسب و ایجاد احساس عدم نیاز به خواب زیاد می‌شود.

در مرحله افسردگی نیز بیمار احساس افت خلق و غمگینی زیاد پیدا می‌كند و علاقه‌ای به انجام كارهایی كه پیشتر از آنها لذت می‌برده ندارد. احساس اضطراب، گناه، ناامیدی و حتی گریه كردن در بیمار ایجاد می‌شود. در وزن بیمار تغییراتی مشاهده می‌شود. سوء مصرف دارویی افزایش می‌یابد و حتی در حالتهای شدید افكار خودكشی در بیمار بروز می‌كند.

آگاهی از این علائم و شناسایی زودتر آنها در وهله اول به تمایل فرد برای آغاز پروسه درمان كمك می‌كند. در صورت مشاهده این علائم در خود یا اطرافیان، اولین و مناسب‌ترین اقدام مراجعه به پزشك متخصص است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha