رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم رعایت توصیه‌های بهداشتی در مجموعه باغ پرندگان توسط شهروندان گفت: تا کنون گزارشی از ابتلای آنفلوآنزای پرندگان دراین مجموعه نداشته‌ایم.

گزارشی از ابتلای آنفلوآنزای پرندگان در مجموعه باغ پرندگان نداشته‌ایم

سلامت نیوز:رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با تاکید بر لزوم رعایت توصیه‌های بهداشتی در مجموعه باغ پرندگان توسط شهروندان گفت: تا کنون گزارشی از ابتلای آنفلوآنزای پرندگان دراین مجموعه نداشته‌ایم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا،زهرا اعظم نوری  درباره سلامت گونه‌هایی که در باغ پرندگان حضور دارند، گفت: تاکنون گزارشی مبنی بر آلودگی پرندگان این مجموعه به آنفلوآنزای پرندگان نداشتیم.

وی افزود:اداره باغ پرندگان با شهرداری منطقه چهار است وبه دلیل ویژگی‌های خاصی که پرندگان دارند باید ملاحظات خاصی در مجموعه باغ پرندگان در نظر بگریم. تا به این ترتیب آسیب‌ها و تلفات و مخاطراتی که سلامت گونه‌های این مجموعه و شهروندان را به خطر می اندازد، از بین برود.

وی تاکید کرد: بر همین اساس تمهیدات ویژه‌ای در نظر گرفته شده ، به ویژه برای سلامت شهروندان تمامی استانداردها در این مجموعه رعایت می شود. خوشبختانه تا به حال گزارشی از باغ پرندگان از آلودگی و ابتلای پرنده ای به آنفلوآنزای پرندگان نداشته‌ایم.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به مشاهده لاشه چند پرنده مبتلای به آنفلوآنزای پرندگان در اطراف دریاچه خلیج فارس گفت: تا کنون هیچ پرنده‌ای در مجموعه باغ پرندگان به این بیماری مبتلا نشده و مرگ ناشی از این بیماری را در باغ پرندگان نداشته‌ایم و خوشبختانه تمامی موارد بهداشتی با توجه به نزدیکی شهروندان در این مجموعه به حیوانات رعایت می‌شود و از زمان مشاهده لاشه پرندگان در مجموعه دریاچه خلیج فارس موارد بهداشتی در مجموعه باغ پرندگان بیش از بیش رعایت می شود.

 وی خطاب به شهروندان گفت: مرتبا توصیه‌های لازم برای اینکه کودکان و افراد مختلف به هیچ عنوان به پرندگان این مجموعه غذا ندهند و ارتباط مستقیم نداشته باشند به بازدیدکنندگان گوش زد می شود و این توصیه‌ها در شرایطی که شیوع این بیماری در مناطق کشور مشاهده شده باید توسط شهروندان جدی گرفته شود.

نوری تاکیدکرد: درحال حاضر با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده در مجموعه باغ پرندگان جای نگرانی نیست اما شهروندان باید به توصیه‌هایی که می‌شود توجه لازم را داشته باشند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha