سلامت نیوز :استاد دانشكده داروسازی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: مصرف زردچوبه به دلیل اینكه از چسبندگی پلاكت‌ها جلوگیری می‌كند، از بیماری قلبی و عروقی پیشگیری می‌كند.

محمد صالحی سورمقی در گفت‌وگو با  فارس افزود: گیاه دارویی زردچوبه در ایران كشت نمی‌شود و از كشورهای هند، اندونزی و چین وارد ایران می‌شود.

وی گفت: خاصیت صفراآوری از مهمترین خواص زردچوبه است. از دیگر خواص زردچوبه می‌توان به ضدالتهاب، ضد سم و مقوی معده، ضد سرطان، ضد نفخ، ضد سموم كبدی و ضد باكتری اشاره كرد و مصرف آن مشكلات صفرا را از بین می‌برد.

استاد دانشكده داروسازی دانشگاه علوم پزشكی تهران افزود: مصرف زردچوبه از بیماری قلبی و عروقی پیشگیری می‌كند به دلیل اینكه زردچوبه از چسبندگی پلاكت‌ها جلوگیری می‌كند و مصرف آن موجب كاهش كلسترول خون می‌شود.

صالحی سورمقی اضافه كرد: زردچوبه را می‌توان هر روز به میزان 1.5 تا 2 گرم مصرف كرد. حدود 70 فرآورده دارویی از زردچوبه در نقاط مختلف جهان تهیه و مصرف می‌شوند

وی افزود: زردچوبه به صورت مخلوط به شكل ادویه در جهان مصرف زیادی دارد و یكی از پر مصرف‌ترین اشكال آن به صورت پودر كاری است.

استاد دانشكده داروسازی دانشگاه علوم پزشكی تهران اضافه كرد: بخشی از اثرات زردچوبه مربوط به رایحه آن است و بر اثر حرارت یا مرور زمان كم می‌شود و باید دانست كه زردچوبه كهنه دارای خواص كمتری نسبت به زردچوبه تازه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha