چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
کد خبر: 239399

مدیرعامل انجمن خریه مهرانه زنجان گفت: استعمال سیگار عامل 30 درصد ابتلا به انواع سرطان‌هاست.

استعمال سیگار، علت 30 درصد ابتلا به انواع سرطان‌ها

سلامت نیوز:مدیرعامل انجمن خریه مهرانه زنجان گفت: استعمال سیگار عامل 30 درصد ابتلا به انواع سرطان‌هاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،«اصغر وثوق»  اظهار کرد: مهرانه پس از خدمت‌رسانی 9 ساله به مبتلایان به سرطان، به این نتیجه رسید تا در کنار ارائه خدمات درمانی به مبتلایان، برای ارتقای سطح سلامت مردم استان زنجان برنامه‌های حوزه پیشگیری به ویژه ورزش را با جدیت پیگیری کند.

وی افزود: در ایران سالانه 10 هزار میلیارد تومان صرف خرید دارو و هزینه‌های درمانی سرطان می‌شود و سالانه 90 هزار نفر به بیماری سرطان مبتلا می‌شوند که 30 تا 40 هزار نفر آنان از دنیا می‌روند.

مدیرعامل مهرانه با اشاره به این‌که استعمال سیگار علت 30 درصد ابتلا به انواع سرطان‌ها، اظهار کرد: در این میان 30 تا 40 درصد سرطان‌ها در مقابل ورزش شکست می‌خورند.

وی با اشاره به این‌که هزار خیری که در کنار مهرانه زنجان هستند، گفت: میزان کمک مالی مردم این دیار در ماه برای تأمین هزینه‌های دارو و درمان مبتلایان به سرطان مهرانه 700 میلیون تا یک میلیارد تومان است.

وثوق با بیان این‌که خدمات صد درصدی رایگان رادیوتراپی مهرانه شامل حال همه بیماران دارا و ندار می‌شود، به برنامه‌های سلامت‌محور این مجموعه در چهار حوزه پیشگیری اعم از ورزش، پیشگیری از استعمال دخانیات، مصرف غذای سالم، ورزش و برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های پیشگیری اشاره کرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha