چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
کد خبر: 239406

محققان معتقدند که بیماری آلزایمر در چند دهه آینده مانند اچ.آی.وی قابل کنترل می شود.

محققان: آلزایمر قابل کنترل می شود

سلامت نیوز: محققان معتقدند که بیماری آلزایمر در چند دهه آینده مانند اچ.آی.وی قابل کنترل می شود.



به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، این خبر را محققانی اعلام کردند که دیروز در لندن جایزه بین المللی پژوهشی Brain را به دلیل فعالیت در زمینه مبارزه با آلزایمر به خود اختصاص دادند.


به گزارش روزنامه تلگراف،آلزایمر یک نوع اختلال عملکرد مغزی است که بتدریج توانایی‌های ذهنی بیمار تحلیل می‌رود. بارزترین نوع این بیماری اختلال حافظه‌است.
محققان تاکید کردند که مبتلایان به آلزایمر در چند دهه آینده می توانند بدون ابتلا به علائم تخریب کننده ناشی از آلزایمر، با این بیماری زندگی کنند.
پروفسور مایکل گدتر از دانشگاه کمبریج که اهمیت پروتیین تائو را در بیماری آلزایمر کشف کرد و همراه با سه دانشمند دیگر جایزه Brain را دریافت کرده است، گفت که شاهد فرارسیدن زمانی خواهد بود که زوال عقل به یک بیماری مزمن همانند اچ.آی.وی تبدیل می شود.


به گفته محققان، بسیاری از آزمایش های دارویی انجام شده به این دلیل ناکام مانده اند که زمانی ارائه می شوند که بیماری به خوبی پیشرفت کرده است.
اچ.آی.وی هنوز هم وجود دارد اما حضور آن به واسطه درمان های دارویی کمرنگ شده است. اچ آی وی یا ویروس نقص ایمنی انسان، یک ذره زنده خیلی کوچک است که می‌تواند تکثیر و پخش شود اما برای زندگی نیاز به موجود زنده دیگری دارد.وقتی این ویروس، سلولی را آلوده کند شروع به تکثیر در داخل آن سلول می‌کند که در نهایت منجر به آسیب آن سلول می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha