پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵
کد خبر: 239435

یک متخصص ریه اظهار داشت: 30 درصد از آلاینده‌ها را منازل به دلیل گرمایش تولید می‌کنند و حدود 70 درصد از آن را دود حاصل از تحرک خودروها تشکیل می‌دهند.

آلودگی هوا و تأثیر آن بر اعضای بدن

سلامت نیوز: یک متخصص ریه اظهار داشت: 30 درصد از آلاینده‌ها را منازل به دلیل گرمایش تولید می‌کنند و حدود 70 درصد از آن را دود حاصل از تحرک خودروها تشکیل می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز، حُسن‌الله صادقی متخصص ریه در گفتگو با  فارس، در خصوص تأثیرات آلودگی هوا بر ریه گفت: اگر در خیابان به تابلوهای شاخص آلودگی هوا بنگریم چهار نوع آلاینده اصلی را نمایش می‌دهد که عمدتاً ناشی از سوختن آلاینده‌ها است.

وی افزود: حدود 30 درصد از آلاینده‌ها را منازل به دلیل گرمایش تولید می‌کنند و حدود 70 درصد از آن را دود حاصل از تحرک خودروها تشکیل می‌دهد.

صادقی اظهار داشت: در سال‌های گذشته در بنزین‌ها مقادیر زیادی بنزن و سرب وجود داشت که آسیب‌های فراوانی بر بدن و به خصوص ریه وارد می‌کرد؛ این ماده سرطان‌زا بود ولی در حال حاضر از وجود آن تا مقادیر زیادی جلوگیری شده است.

این متخصص ریه گفت: بنزن که در سال‌های گذشته در بنزین‌ها به مقدار زیادی وجود داشت، در حال حاضر کم شده و وجود آن باعث تشدید حملات بیماری‌های انسدادی ریه مانند COPD و آسم می‌شود؛ بیماری COPD در برخی مواقع به دلیل مصرف بیش از حد مواد دخانی ایجاد می‌شود ولی در حال حاضر آلودگی‌های محیط اصلی‌ترین عامل این بیماری به شمار می‌روند.

وی در ادامه اضافه کرد: آسیب‌ رساندن فراوان آلودگی‌های محیط زمانی مشخص می‌شود که مراجعات به دلیل آلودگی هوا به اورژانس بیمارستان‌ها و بستری بیماران بسیار زیاد می‌شود.

صادقی گفت: آلاینده‌ها علاوه بر بیماری‌های ریوی سردرد، بی‌حالی و بی‌حوصلگی ایجاد می‌کنند و با وارد شدن در خون بر عروق، ایجاد تصلب شرایین و در قلب بیماری‌های عروق کرونر به وجود می‌آورد.

وی در پایان تصریح کرد: افرادی که مدت طولانی در معرض آلودگی آلاینده‌ها قرار می‌گیرند، امکان بروز سکته‌های قلبی در آنها بیش‌تر است. همچنین ذرات آلاینده بر سیستم کلیوی و بسیاری از عملکردهای مغزی تأثیر می‌گذارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha