شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۴

مردی شیاد كه با جعل عناوین مختلف از پزشك اراكی حدود ٥٥ میلیارد ریال كلاهبرداری كرده بود، در عملیات كارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شد.

افشای راز کلاهبرداری‌های میلیاردی

سلامت نیوز: مردی شیاد كه با جعل عناوین مختلف از پزشك اراكی حدود ٥٥ میلیارد ریال كلاهبرداری كرده بود، در عملیات كارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از شرق، چندی‌پیش پزشكی با ارائه شكواییه‌ای پیگیری یک كلاهبرداری میلیاردی را از پلیس خواستار شد. این فرد در تحقیقات اولیه به كارآگاهان پلیس گفت چند‌سالی است با فریب و نیرنگ حدود ٥٥ میلیارد ریال از او با عناوین مختلفی مانند پزشك، خریدار خودرو، فروشنده ملك، سفرهای خارجی و... به دفعات متعدد كلاهبرداری شده است.

سرهنگ «سید نورالدین حسینی» رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مركزی در‌این‌باره گفت: با آغاز تحقیقات تخصصی كارآگاهان پلیس مشخص شد تمامی این كلاهبرداری‌ها توسط یك نفر انجام شده است كه بلافاصله با هماهنگی انجام‌شده با مرجع قضائی، این فرد دستگیر شد و تحت ‌بازجویی تخصصی پلیس قرار گرفت.

سرهنگ حسینی خاطر‌نشان كرد: در بازجویی‌های انجام‌شده از این فرد مشخص شد كه متهم چند سال قبل یك ‌بار ملاقاتی با این پزشك داشته و بعد از آن برنامه‌ریزی این كلاهبرداری‌ها را با جعل عناوین مختلف انجام داده است.
وی در پایان افزود: متهم با تكمیل پرونده برای طی مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و با صدور قرار تأمین مناسب، بازداشت شد.

در‌همین‌حال فرد كلاهبرداری كه تحت ‌عنوان رئیس هیئت مدیره یك شركت صنعتی اقدام به بیش از هشت میلیارد ریال كلاهبرداری كرده بود، دستگیر شد.

سردار «علی‌اكبر جاویدان» فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: در پی شکایت یكی از شرکت‌های صنعتی علیه یكی از متهمان تحت‌ تعقیب كه به اتهام کلاهبرداری و جعل حدود چهار سال متواری بود، بلافاصله موضوع به‌صورت ویژه در دستور كار مأموران اداره مبارزه با جعل و كلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی گفت: در تحقیقات اولیه مشخص شد این فرد با سوء‌استفاده از نام یكی از شركت‌های معتبر، خود را به عنوان رئیس هیئت مدیره شرکت معرفی كرده و با مراجعه به شرکت دیگری که کار پیمانکاری صنعتی انجام می‌داد، اعلام کرده قصد ساخت کارخانه در یكی از استان‌های جنوبی كشور را دارد.

فرمانده انتظامی استان گلستان ادامه داد: در ادامه تحقیقات همچنین مأموران دریافتند این جاعل تحت ‌تعقیب خود را نیز واردكننده غلات از كشورهای همسایه معرفی كرده و تحت همین‌ عنوان بیش از سه میلیارد ریال از شركت مورد‌نظر پول دریافت كرده است.

این مقام انتظامی تصریح كرد: با به‌دست‌آمدن سرنخ‌ها و ادامه پیگیری‌ها مشخص شد این مرد كه همچنین به بهانه ساخت كارخانه در یكی از استان‌ها نقشه یک قطعه زمین به مساحت بیش از شش هکتار را به رؤیت اعضای هیئت مدیره رسانده و به این‌ وسیله قرارداد ساخت کارخانه را منعقد كرده بود، نه تنها هیچ سمتی در شرکتی كه خود را از اعضای برجسته آن معرفی كرده، نداشته بلکه بیش از سه سال است که از این شرکت خارج شده است. سردار جاویدان گفت: با به‌دست‌آمدن اطلاعات بیشتر از این متهم تحت‌ تعقیب كه به دلیل تعدد پرونده علیه وی در دادسرا و سایر مراجع، حكم جلب او صادر شده بود، چندین مخفیگاه وی در گرگان و شهرهای اطراف شناسایی شد و تحت ‌كنترل شدید قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان گلستان ادامه داد: با كنترل مخفیگاه‌ها سرانجام مأموران موفق شدند او را در یك عملیات غافلگیرانه و در ‌حالی که انتظار مأموران را نداشت، دستگیر کنند و به پلیس آگاهی انتقال دهند.

سردار جاویدان افزود: متهم در ابتدا منکر هرگونه كلاهبرداری بود اما با وجود دلایل و مدارک و شواهد کافی در نهایت چاره‌ای جز بازگو‌كردن حقیقت پیدا نكرد و به بدهی خود به مال‌باختگان و شکات به میزان بیش از هشت‌میلیاردو ٥٠٠ میلیون ریال اعتراف کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha