دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۸
کد خبر: 23954
سلامت نیوز :استخدام پرستاران به صورت پیمانی بوده و این افراد بعد از آزمون در مراكز تازه تاسیس بهداشتی بعد از سه ماه مشغول به كار می شوند.

 معاون مدیریت و توسعه وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری آزمون استخدام پرستاران در 6 اسفند ماه سال جاری گفت:  تمام دانشگاه های علوم پزشكی در برگزاری این آزمون مشاركت دارند و سعی داریم تا با بررسی دقیق وضعیت افراد داوطلب بهترین افراد را انتخاب كنیم.

دكتر عباس حسنی گفت: فراخوان در برخی دانشگاهها ابلاغ شده ولی در بعضی ها هنوز ارائه نشده و علت اصلی مربوط به استانداری های شهرستان هاست و قابل توجه است كه این استخدام از سهمیه استخدام دولت نبوده و هدف اصلی از این استخدام اجرای قانون است كه طبق قانون به تعدادی نیرو نیازمندیم.

معاون مدیریت و توسعه وزارت بهداشت اظهار داشت: معاونت سرمایه انسانی ریاست جمهوری سعی دارد تا با جدا كردن قانون بهره وری از استخدام در پیشبرد اهداف اصلی قانون به داوطلبان كمك كند چرا كه این استخدام با استخدام های عادی تفاوت دارد.

دكتر حسنی در ادامه از ساخت 12 هزار تخت بیمارستانی خبرداد و گفت: در حال حاضر ساخت و طراحی 44 هزار تخت را نیز در دستور كار قرار داده ایم و امیدواریم كه از سال 84تا 93 نیمی از تخت های بیمارستانی تعویض و نوسازی شود.

وی خاطر نشان كرد: امسال 1250 مركز بهداشتی درمانی راه اندازی شده است و برای راه اندازی این مراكز به 55 هزار نفر نیرو نیاز داریم كه 80 درصد این نیروها را پرستاران تشكیل داده و بعد از برگزاری این آزمون از حضور16 هزار و 500 پرستار در مراكز بهداشتی استفاده می كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha