معاون توسعه و نیروی انسانی ریاست‌ جمهوری با تاکید بر حمایت جدی دولت از استانداردسازی خدمات پرستاری، گفت: این استاندارد سازی باعث می شود دریافتی پرسنل بر اساس عملکرد آنها تعیین شود.

سلامت نیوز :معاون توسعه و نیروی انسانی ریاست‌ جمهوری با تاکید بر حمایت جدی دولت از استانداردسازی خدمات پرستاری، گفت: این استاندارد سازی باعث می شود دریافتی پرسنل بر اساس عملکرد آنها تعیین شود.
به گزارش مهر، لطف الله فروزنده روز دوشنبه در همایش سراسری دستاوردهای تاریخی پرستاران ایران در سالن همایشهای رازی، سلامت از ضروری ترین نیازهای جامعه  دانست و گفت: بسیاری از مردم حاضرند نیازهای اولیه خود را کنار بگذارند تا سلامت شان را به دست آورند.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر باید به تامین نیروی انسانی در آموزش پزشکی توجه شود، افزود: در حوزه پرستاری اولا باید دید که دولت چه نقشی دارد و باید این نکته را در نظر داشت که منابع ما نیز محدود است. لذا باید هر جا می‌شود بخش خصوصی را به میدان بیاوریم و درست است که مسئله بهداشتی یک موضوع حاکمیتی است اما می‌توان آن را از طریق مردم انجام داد.
 
معاون توسعه و نیروی انسانی ریاست‌جمهوری با اشاره به ماده 13 قانون مدیریت کشور گفت: دولت بر اساس این ماده می‌تواند سهمی از فعالیتهای خود را به بخش غیردولتی واگذار کند که نتیجه آن ارزیابی فعالیتها بر اساس عملکرد خواهد شد که رضایت مردم، دولت و خدمتگزاران عرصه سلامت را به همراه خواهد داشت.
 
وی با بیان اینکه دولت از برنامه استاندارد سازی خدمات پرستاری حمایت می‌کند گفت: این استاندارد سازی شکوفایی سیستم را به همراه داشت و می‌تواند ما را از وقت ‌مزدی به کارمزدی برساند که در این برنامه برخی شاید دو میلیون تومان هم حقوق بگیرند اما دریافتی آنها بر اساس عملکرد آنهاست.
 
فروزنده ادامه داد: در حال حاضر دیده می‌شود که برای یک عمل جراحی در بیمارستان دولتی 2 میلیون تومان هزینه می‌شود که همان عمل را در بخش خصوصی بیمار باید 8 میلیون تومان بپردازد که این جای تامل دارد لذا استاندارد‌سازی بسیار اهمیت دارد و می‌تواند این معضل را برطرف کند.
 
وی با تاکید بر افزایش آموزشهای ضمن خدمت برای ارتقای دانش و مهارتهای پرستاری، افزود: در بحث بهداشت و درمان کسی که برنامه‌ ریزی می‌کند هم باید کار را بشناسد و هم به اقتصاد سلامت فکر کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha