یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
کد خبر: 239591

مطالعات محققان دانشگاه امئوسوئد نشان می‌دهد شیوه زندگی در خون افراد بازتاب دارد و با بررسی آن می‌توان به اطلاعات ارزشمندی در زمینه عادت های فردی از جمله میزان فعالیت فیزیکی و استعمال دخانیات دست یافت.

بازتاب شیوه زندگی در نمونه خون

سلامت نیوز: مطالعات محققان دانشگاه امئوسوئد نشان می‌دهد شیوه زندگی در خون افراد بازتاب دارد و با بررسی آن می‌توان به اطلاعات ارزشمندی در زمینه عادت های فردی از جمله میزان فعالیت فیزیکی و استعمال دخانیات دست یافت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، محققان با بررسی نمونه خون و اطلاعات جمع‌آوری‌شده مربوط به 138 شرکت‌کنندگان در شمال سوئد دریافتند شیوه زندگی در 160 پروتئین مختلف موجود در خون انسان قابل مشاهده است.


به گزارش پایگاه خبری مدیکال ساینس،در حال حاضر می‌توان میزان صدها پروتئین مختلف را در کمتر از یک قطره خون اندازه‌گیری کرد.
تحقیقات قبلی نشان داد عادت‌هایی مانند مصرف دخانیات و الکل و فعالیت فیزیکی روی ساختار پروتئین‌های خون تاثیرگذار است؛ ولی هنوز نحوه این اثر مشخص نیست.
در این مطالعه محققان دو قطره خون را که به مدت 10 سال از 138 شرکت‌کننده گرفته شده بود بررسی کردند و دریافتند برخی از پروتئین های این دو نمونه متفاوت است که می‌تواند به دلیل تغییر شیوه زندگی شرکت‌کنندگان طی این 10 سال باشد.
محققان امیدوارند با استفاده از این روش بتوان دیابت، بیماری‌های قلبی و سرطان را پیش بینی کرد و در مراحل اولیه تشخیص داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha