تحقیقات نشان می‌دهد نوجوانانی که به فکر خودکشی هستند یا تا کنون برای انجام این کار اقدام کرده‌اند بیش‌تر از نوجوانان دیگر دچار مشکلات خواب هستند.

سلامت نیوز :تقریبا نیمی از افرادی که اقدام به خودکشی می‌کنند در خوابیدن دچار مشکل هستند.
تحقیقات نشان می‌دهد نوجوانانی که به فکر خودکشی هستند یا تا کنون برای انجام این کار اقدام کرده‌اند بیش‌تر از نوجوانان دیگر دچار مشکلات خواب هستند.
ماریا ونگ استاد روانشناسی دانشگاه آداهو استیت در این باره گفت: این مطالعات نشان می‌دهد والدین، معلمان و مربیان باید نسبت به کودکانی که از مشکلات بی‌خوابی یا بدخوابی رنج می‌برند دقت بیش‌تری داشته باشند.
نوجوانان در مورد مشکلات خواب خود بیش‌تر از تفکراتشان برای خودکشی صحبت می‌کنند و این موضوع می تواند برای والدین به عنوان یک هشدار جدی تلقی شود.
در این تحقیقات 280 پسر و 112 دختر شرکت داشتند که در شروع مطالعات بین 12 تا 14 سال داشتند و تا پایان مدت این مطالعات به سن 15 تا 17 سال رسیدند.
از این افراد سوالاتی در مورد این‌که آیا آن‌ها دچار کابوس‌های شبانه هستند، در طول روز احساس خستگی می‌کنند و در طول شب برای خوابیدن مشکل دارند پرسیده شد. از این نوجوانان هم‌چنین پرسیده شد که آیا تلاش کرده‌اند به خود آسیب برسانند و خودزنی کرده‌اند یا خیر؟
در این بررسی‌ها مشخص شد نزدیک به 60 درصد از نوجوانان بین 15 تا 17 سال که به فکر خودکشی افتاده‌اند در بین 12 تا 14 سالگی دچار مشکلات خواب بودند و نزدیک به 47 درصد نیز در سال قبل از اقدام به خودکشی مشکلات خواب را تجربه می‌کردند.
در عوض میزان مشکلات خواب در بین نوجوانانی که فکر خودکشی نبودند فقط 26 درصد بود.
یکی دیگر از عواملی که تاثیر زیادی در بروز احساس خودکشی در بین نوجوانان دارد آکنه است. نوجوانان و جوانانی که دچار آکنه شدید هستند با احتمال بیش‌تری به فکر خودکشی می‌افتند.
دکتر جان آندرس هالورسن از دانشگاه اسلو و همکارانش تحقیقی را روی 3 هزار 775 نوجوان بین 18 تا 19 سال انجام دادند. این تحقیقات نشان داد پسران دچار آکنه شدید تا 3 برابر و دختران تا 2 برابر بیش‌ از دیگران ممکن است به فکر خودکشی بیفتند.
منبع :خبرآنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha