دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۵
کد خبر: 23966

یك جراح دهان، فك و صورت گفت: تنفس باید از طریق بینی انجام شود و تنفس از راه دهان عوارضی همچون كش آمدن فك، التهاب دهان و پوسیدگی دندان را به همراه دارد.


سلامت نیوز :یك جراح دهان، فك و صورت گفت: تنفس باید از طریق بینی انجام شود و تنفس از راه دهان عوارضی همچون كش آمدن فك، التهاب دهان و پوسیدگی دندان را به همراه دارد.

پروین امینی در گفت‌وگو با  فارس  اظهار داشت: با بینی نفس كشیدن توصیه همیشگی دندانپزشكان است ولی بسیاری از افراد به دلیل حساسیت‌های تنفسی مجبورند از راه دهان تنفس كنند.

وی گفت: تنفس دهانی عوارضی را برای فك، دهان و دندان و در نهایت صورت به دنبال خواهد داشت كه می‌توان به كشیدگی و دراز شدن صورت اشاره كرد.

امینی با اشاره به اینكه اگر تنفس دهانی صرفأ از روی عادت صورت پذیرد برای درمانش افراد می‌توانند از برخی تمرین‌های كاربردی استفاده كنند، افزود: تنفس از راه دهان مشكلات دیگری همچون مسائل گوارشی را نیز در بر خواهد داشت.

وی به خشكی دهان، افزایش پوسیدگی دندان‌ها، خشكی لب‌ها، التهاب و بیماری‌های لثه به دلیل تغییر پوشش طبیعی میكروبی دهان، بوی بد دهان و اثر سوء روی فرم فك‌ها و صورت را از عوارض مهم تنفس دهانی عنوان كرد و گفت: بازماندن مداوم دهان، فشار جانبی روی فك بالا را نیز افزایش می‌دهد.

امینی در پاسخ به چگونگی درمان این عارضه بیان كرد: اگر تنفس دهانی صرفاً از روی عادت باشد برای درمان از یك روش تمرینی استفاده می‌شود كه بر این اساس افراد یك تكه كاغذ را باید بین لب‌های خود نگه دارند و از بینی تنفس كنند، به محض باز كردن دهان كاغذ می‌افتد و افراد نسبت به تنفس دهانی خود آگاه می‌شوند كه این تمرین به تدریج تنفس دهانی عادتی را رفع می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha