سلامت نیوز :پزشكان هشدار دادند آغاز هورمون درمانی از همان ابتدای دوره یائسگی خطر ابتلا به سرطان سینه را به میزان چشمگیری افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، این پزشگان می‌گویند اگر هورمون درمانی پس از یك دوره نسبتا طولانی فاصله زمانی از هنگام شروع یائسگی انجام شود، ‌این خطر تا حد زیادی كاهش پیدا می‌كند.

این متخصصان تاكید كردند اگر هورمون درمانی در این زنان 5 سال یا بیشتر پس از آغاز یائسگی شروع شود، بدون توجه به نوع هورمون درمانی، تاثیر سرطان زایی آن خیلی كمتر خواهد شد و یا حتی ممكن است هیچ نقش سرطان زایی نداشته باشد.

متخصصان دانشگاه آكسفورد در انگلیس با بررسی اطلاعات موجود در «تحقیق زنان میلیونی» در این كشور به نتایج فوق دست یافته‌اند.

به گزارش شبكه خبری ای بی سی، این بررسی گسترده روی یك میلیون و 13 هزار زن انگلیسی صورت گرفته است. در این زنان هم چنین انواع مختلف هورمون درمانی مورد مقایسه قرار گرفت. این متخصصان با انتشار نتایج مطالعات و بازبینی‌های خود در مجله «انستیتو ملی سرطان» تاكید كردند: در زنانی كه هورمون درمانی از همان ابتدای شروع یائسگی آغاز می‌شود خطر ابتلا به سرطان سینه تا حد زیادی تشدید می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha