نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که عفونت های رایج خطر سکته مغزی را دو برابر و احتمال بروز حمله قلبی را به اندازه زیادی افزایش می دهند.

خطر عفونت ها برای قلب و مغز مشابه چاقی و پرفشاری خون است

سلامت نیوز:  نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد که عفونت های رایج خطر سکته مغزی را دو برابر و احتمال بروز حمله قلبی را به اندازه زیادی افزایش می دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، محققان دانشکده پزشکی آستون در بیرمنگام در انگلیس که این مطالعه را انجام دادند، گفتند: این مطالعه نشان می دهد که عفونت های رایج مانند چاقی و فشار خون بالا عمل می کنند و خطر حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می دهند، با این تفاوت که میزان تهدید عفونت ها برای قلب بیش از چاقی، فشار خون بالا یا دیابت است.


به گزارش روزنامه تلگراف،محققان در این مطالعه با استفاده از سوابق پزشکی 1.2 میلیون بیمار، پرونده 34 هزار بیمار را که به دلیل عفونت های ادراری یا عفونت های مسیر تنفسی در بیمارستان بستری شده بودند، در طول 14 سال مطالعه کردندو سپس اطلاعات این بیماران را با بیماران هم سن و سال آنها در گروه کنترل که به این عفونت ها مبتلا نبودند، مقایسه کردند.


نتایج این مطالعه نشان داد که خطر ابتلا به حمله قلبی در افراد مبتلا به این عفونت ها 40 درصد و خطر ابتلا به سکته مغزی در آنها 150 درصد بیشتر بود.
همچنین براساس نتایج این مطالعه، خطر مرگ افراد مبتلا به این عفونت ها در صورت ابتلا به بیماری قلبی سه برابر بیشتر بود.


محققان اظهار داشتند: این عفونت ها می توانند موجب بروز التهاب شوند، وضعیتی که مشخص شده است با بیماری قلبی ارتباط دارد.
دکتر پل کارتر نویسنده ارشد این مطالعه گفت: این داده ها ارتباط مشخصی را میان عفونت ها و ابتلا به وضعیت های کشنده قلبی و سکته مغزی نشان می دهند و این ارقام به قدری بزرگ است که نمی توان آنها را نادیده گرفت.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha