سلامت نیوز :معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با بیان این كه قسمت زیادی از پرستارانی كه در آزمون استخدامی ششم اسفند ماه شركت می‌كنند از پرستاران قراردادی هستند، گفت: سوابق پرستاران در این آزمون استخدامی لحاظ می‌شود.

به گزارش  ایسنا، دكتر سید عباس حسنی درباره عدم انتشار آگهی مربوط به استخدام پرستاران در جراید از سوی برخی دانشگاه‌های دانشگاه‌های علوم پزشكی، گفت: موضوع آزمون استخدام پرستاران از حدود دهم بهمن ماه به سمت انتشار فراخوان در جراید رفته است. مشكل عدم انتشار این آگهی در برخی استان‌ها (به غیر از استان تهران) مربوط به استانداری‌هاست؛ چرا كه در بحث سهمیه‌ای كه به نهادهای مختلف اختصاص داده می‌شود نقطه نظراتی وجود دارد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر بحث ما اجرای قانون ارتقای بهره‌وری نیروهای بالینی است. بر این اساس دولت اكنون به سمت استخدام نیرو پیش نرفته، بلكه درصدد اجرای قانون است. اجرای این قانون نیز نیازمند به كارگیری 23 هزار نیروست كه حدود 80 درصد آن را پرستاران (16 هزار و 500 نفر) و مابقی را نیروهای مربوط به اورژانس‌، تكنسین فوریت‌های پزشكی، ماماها، پزشكان عمومی و ...تشكیل می‌دهند.

حسنی در این باره ادامه داد: به دنبال رفع تداخلات و نقطه نظرات استانداری‌ها هستیم؛ چرا كه اگر نهادهای مختلف درخواست استخدام داشته باشند، سهمیه وزارت بهداشت برای اجرای قانون ارتقای بهره‌وری بلوك می‌شود و نمی‌توان این قانون را اجرا كرد. معاونت سرمایه انسانی ریاست جمهوری نیز در حال رایزنی با استانداری‌هاست تا مساله اجرای قانون ارتقای بهره‌وری جدای از استخدام‌های عادی وزارت بهداشت منظور شود.

 استخدام پرستاران در مرحله اول پیمانی است

 پس از جذب پرستاران، ساعت كار آنها به صورت پلكانی كاهش می‌یابد

وی با تاكید بر آن كه استخدام این برهه از زمان پرستاران صرفا برای اجرای قانون ارتقای بهره‌وری است نه استخدام‌های معمول وزارتخانه، افزود: تمام دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور در این استخدام سهمیه دارند و این استخدام در مرحله اول پیمانی است. در مجموع طبق برنامه، ششم اسفند ماه آزمون استخدامی برای اجرای قانون ارتقای بهره‌وری نیروهای بالینی نظام سلامت برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: از زمانی كه یك فرد در آزمون استخدام كشوری شركت می‌كند، دستگاه مربوطه تا سه ماه فرصت دارد تا اقدامات لازم را برای جذب و به كارگیری آن نیرو انجام دهد. پس از جذب نیروها، ساعات كار نیروها به صورت پلكانی كاهش می‌یابد.

وی درباره پرداخت اضافه كارهای پرستاران نیز گفت: از معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری خواسته‌ایم كه اعتبارات پرداخت اضافه كار پرستاران پیش بینی شود. به میزان اعتباراتی كه معاونت نظارت راهبردی برای اضافه كار پرستاران در نظر می‌گیرد، پرداخت‌ها به پرستاران صورت می‌گیرد.

 برای فعالیت مراكز تازه تاسیس 55 هزار نیرو لازم است

حسنی گفت: استخدام‌های معمول وزارت بهداشت باید برای مراكز تازه تاسیس باشد؛ چرا كه تعداد 12 هزار تخت به مجموعه‌ تخت‌های بیمارستانی كشور اضافه شده است و حدود 44 هزار تخت بیمارستانی نیز در حال ساخت و طراحی است كه تا پایان سال 93 به بهره‌برداری می‌رسند. به این ترتیب نصف تخت‌های بیمارستانی كشور از سال 84 تا 93 یا نوسازی می‌شوند یا در گروه تازه تاسیس‌ها قرار می‌گیرند.

جشن تكمیل خانه‌های بهداشت امسال برگزار می‌شود

وی به ساخت مراكز بهداشتی تازه تاسیس اشاره كرد و افزود: امسال جشن تكمیل شبكه‌ بهداشتی درمانی كشور برگزار می‌شود. به این منظور بیش از یكهزار و 250خانه بهداشت در حال ساخت است كه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند. همچنین مراكز بهداشتی درمانی و اورژانس‌های تازه تاسیس نیز به بهره‌برداری رسیده‌اند. در مجموع برای فعالیت این مراكز تازه تاسیس بیش از 55 هزار نیرو لازم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha