از هر 3 آمریکایی، یک نفر به دلیل فشار خون بالا، دیابت، و یا سابقه خانوادگی ابتلا به نارسایی کلیه، تحت تاثیر خطر ابتلا به بیماری های کلیوی قرار می گیرند.

به خاطر کلیه هایتان، 7 پیشنهاد سالم را دنبال کنید!

سلامت نیوز: از هر 3 آمریکایی، یک نفر به دلیل فشار خون بالا، دیابت، و یا سابقه خانوادگی ابتلا به نارسایی کلیه، تحت تاثیر خطر ابتلا به بیماری های کلیوی قرار می گیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت  از clevelandclinic با این حال اگر شما با هیچ کدام از این عوامل خطر مواجه نباشید، باز هم مراقبت از سلامت کلیه ها اهمیت دارد. شما می توانید برای حفظ عملکرد درست کلیه ها و سالم نگه داشتن آنها در هر مرحله از زندگی، پیشنهادهای زیر را دنبال کنید:

بیش از حد داروهای ضد درد نخورید: مصرف بیش از حد داروهای ضد درد مانند ایبوپروفن و ناپروکسن می تواند باعث آسیب کلیوی در یک دوره طولانی شود. اگر کلیه های شما سالم است و شما برای کاهش درد گاه به گاه از این داروها استفاده می کنید، در معرض خطر نیستید اما کسانی که برای رفع دردهای مزمن ناشی از آرتریت و ... از مسکن های ضد التهابی استفاده می کنند، باید در مورد خطرات آن ها روی کلیه ها و یا درمان های جایگزین با پزشک خود مشورت کنند.

عملکرد کلیه ها را غربالگری کنید: اگر شما جزو افراد در معرض خطر بیماری های کلیوی هستید، باید به طور منظم از نظر ابتلا به دیابت، فشار خون بالا و ... تحت غربالگری قرار بگیرید

هیدراته بمانید: نوشیدن آب به میزان 6 تا 8 لیوان در روز برای حفظ عملکرد سالم کلیه ها مفید است اما باور غلط این است که تصور کنید نوشیدن آب بیش از این میزان، تاثیر بیشتری روی سلامت کلیه ها دارد.

رژیم غذایی سالم داشته باشید: کلیه شما می تواند طیف گسترده ای از عادات غذایی را تحمل کند با این حال بسیاری از مشکلات کلیوی متاثر از شرایط دیگر پزشکی مانند فشار خون بالا و دیابت است. برای همین توصیه بر این است که به دنبال عادات غذایی سالم باشید و آنهم برای کنترل وزن و پیشگیری از فشار خون بالا. پیشگیری از دیابت و فشار خون بالا به طور خود به خودی سلامت کلیه ها را نیز تضمین می کند.

ورزش کنید: ورزش درست مانند رژیم غذایی سالم، یک ایده خوب برای جلوگیری از بروز اضافه وزن و فشار خون بالا بعلاوه تنظیم سطح قند خون در حد مناسب است. البته در حد تعادل ورزش کنید چون ورزش های بسیار شدید باعث ایجاد فشار روی کلیه ها می شود.

مکمل ها و داروهای گیاهی را با احتیاط استفاده کنید: استفاده از مقادیر بیش از حد از ویتامین های خاص و یا برخی از عصاره های گیاهی به حال کلیه ها مضر است. در مورد استفاده از هر کدام از این محصولات با پزشک تان مشورت کنید.

سیگار نکشید: سیگار کشیدن منجر به آسیب به رگ های خونی شود و کاهش جریان خون به کلیه ها را به همراه داشته باشد. در این حالت سطح عملکرد مطلوب کلیه ها کاهش می یابد و خطر ابتلا به فشار خون بالا و سرطان کلیه بالا می رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha