دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۱
کد خبر: 23977
سلامت نیوز : پزشكان پیشنهاد كرده‌اند كه تماس با عفونت‌های انگلی در داخل رحم می‌تواند خطر ابتلا به اگزما را در نوزاد كاهش دهد.

به گزارش ایسنا، این یافته در واقع تاییدی بر «فرضیه بهداشت» است كه بر اساس آن تماس با عفونت‌ها در دوران كودكی می‌تواند سیستم ایمنی بدن را اصلاح كند و در سنین بالاتر خود را در برابر انواع آلرژی‌ها مقاوم سازد.

یك آزمایش اولیه در اوگاندا در سال 2005 نشان داده بود كه خطر ابتلا به اگزما در میان نوزادانی كه مادران آنها انگل داشته‌اند،‌ كمتر است. بر همین اساس مادرانی كه در دوران بارداری از داروی ضد انگلی استفاده می‌كردند خطر ابتلا به اگزما در كودكانشان پس از تولد افزایش پیدا می‌كرد. در ادامه یك مطالعه جدید نیز روی 2 هزار و 507 زن باردار در اوگاندا انجام گرفته است. به گزارش شبكه خبری ان بی سی نیوز، این بررسی‌های تازه هم یافته‌های قبلی را تایید می‌كنند.

متخصصان در مطالعه جدید تایید كردند كه هرچند عفونت‌های انگلی می‌توانند تاثیر نامطلوبی روی سلامت فردی داشته باشند اما شواهد پزشكی نشان داده است كه تماس با این عفونت‌ها در آغاز حیات انسان می‌تواند اثرات مفیدی در زمینه اصلاح سیستم ایمنی بدن و محافظت در برابر آلرژی‌ها داشته باشد.

این یافته در مجله «آلرژی و ایمونولوژی اطفال» منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha