دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
کد خبر: 239804

برای بسیاری از زنان چهل سالگی آغاز دوران تنهایی و افسردگی است؛ این گروه از زنان زندگی خود را در سراشیبی احساس می کنند و بسیاری از لذت ها را برای خودشان حرام می دانند. حال سؤال اینجاست که تصوراتی از این دست تا چه حد صحت دارد؟

آیا چهل سالگی برای زنان شروع یک زوال است؟

سلامت نیوز: برای بسیاری از زنان چهل سالگی آغاز دوران تنهایی و افسردگی است؛ این گروه از زنان زندگی خود را در سراشیبی احساس می کنند و بسیاری از لذت ها را برای خودشان حرام می دانند. حال سؤال اینجاست که تصوراتی از این دست تا چه حد صحت دارد؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، خلاف احساس اغلب زنان چهل سالگی دوران طلایی زندگی آنها است. بر اساس یافته های به دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده، زنان در پنجمین دهه زندگی خود می توانند شادتر و سلامت تر از هر زمان دیگری باشند و بهترین رابطه جنسی را تجربه کنند. در واقع، خلاف آنچه به نظر می رسد و باورهای خود زنان ۴۴ سالگی بهترین سن برای درک لذت واقعی و عمیق از جنبه های مختلف زندگی است.

آن طور که نتایج مطالعات نشان می دهد، چنانچه زنان با دیدی مثبت به استقبال این دهه از زندگیشان بروند، زیبایی جسمی را تجربه خواهند کرد که تا پیش از این ندیده اند. علاوه بر این، شرایط روحی و جسمی آنها در ایده آل ترین حالت ممکن قرار می گیرد. این در حالی است که تصورات قالبی در خصوص این دهه باعث می شود بسیاری از آنها چهل سالگی با بروز بیماری های مختلف هم زمان بدانند. به همین خاطر، بسیاری از آنها انواع و اقسام بیماری های جسمی و روحی به ویژه چاقی و افسردگی را تجربه می کنند.

در مقطع مقابل زنان مثبت اندیشی که در حال سپری کردن این دهه از زندگی هستند ادعا می کنند هیچ گاه بدنشان را به این اندازه دوست نداشته اند. این احساس مثبت باعث می شود بسیاری از آنها رژیم ورزش و رژیم غذایی سالم را از زندگی خودشان حذف نکنند. بنابراین، آن طور که واضح است تجربه زنان از چهل سالگی بستگی به رویکرد آنها دارد؛ اگر در جستجوی زیبایی ها باشند این دهه به بهترین و خوش ترین برهه زندگی آنها تبدیل می شود و در غیر این به صورت تنها خاطره ای تلخ برایشان به جای می گذارد.

منبع  دیلی میل


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha