انستیتو دارویی آمریكا در بیانیه اخیر خود دستورالعمل‌های جدید مصرف روزانه كلسیم و ویتامین D را منتشر و اطلاعات تازه و در عین حال تعجب آوری را درباره مقدار این املاح و ریزمغذی‌های مهم در مكمل‌ها و رژیم غذایی روزانه انسان ارائه كرده است.

دستورالعمل جدید مصرف روزانه كلسیم و ویتامین D منتشر شد
سلامت نیوز : انستیتو دارویی آمریكا در بیانیه اخیر خود دستورالعمل‌های جدید مصرف روزانه كلسیم و ویتامین D را منتشر و اطلاعات تازه و در عین حال تعجب آوری را درباره مقدار این املاح و ریزمغذی‌های مهم در مكمل‌ها و رژیم غذایی روزانه انسان ارائه كرده است.

به گزارشایسنا، كمیته كارشناسی این انستیتو متشكل از متخصصان استخوان چنین نتیجه‌گیری كرده است كه اكثر مردم نیازی به مكمل‌های این ریزمغذی‌های حیاتی ندارند و نیز هشدار داد مردم مراقب خطرات مصرف دوز بالای برخی از این مكمل‌ها برای سلامت خود باشند چون در بسیاری از موارد تشكیل سنگ‌های كلیوی بروز و بیماریهای قلبی با مصرف مكمل‌های كلسیم ارتباط مستقیم دارند.

به گزارش روزنامه دیلی تلگراف، برای سلامت و استحكام استخوانها ویتامین D و كلسیم باید در كنار هم در بدن وجود داشته باشند چون این ویتامین برای جذب كلسیم از مجاری گوارشی باید وجود داشته باشد اما اینكه چه كسانی و به چه مقداری به این مكمل‌ها احتیاج دارند موضوعی است كه بنا بر فاكتورهای مختلف در افراد گوناگون فرق می‌كند. پاسخ مناسب به این سوالات بستگی به این دارد كه شما به طور معمول از چه نوع غذاها و نوشیدنی‌هایی استفاده می‌كنید، آیا سابقه فردی یا خانوادگی شكستگی‌های استخوانی دارید و یا عاداتی دارید كه روی سلامت استخوانهایتان تاثیرگذار هستند.

دكتر رت هینی متخصص استخوان در دانشگاه آمریكایی كریگتون در این باره تاكید دارد: حداقل یك سوم از اتمام موارد شكستگی‌های ناشی از پوكی استخوان اساس تغذیه‌ای دارند و در هر فردی این فاكتور متفاوت است لذا مصرف یا عدم مصرف این مكمل‌ها در تمام افراد یكسان نبوده و برخی ممكن است حتی هیچ نیازی به آنها نداشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha