سلامت نیوز :یک متخصص بیماری‌های عفونی گفت: استفاده مکرر از مایعات و میوه جات تنها راه مبارزه با ویروس آنفلوانزا است و استفاده از گیاهان دارویی مثل شربت هایی که آویشن دارند نیز نقش موثری در کاهش سرفه دارد.

دکتر زهرا احمدی نژاد در گفت‌وگو با  ایسنا  با بیان اینکه هر فرد به صورت سالیانه باید واکسن آنفلوانزا را تزریق کند، اظهار داشت: تزریق این واکسن برای مبتلایان به نارسایی کلیه، کبد، بیماری قلبی، ریه ای، زنان باردار، کودکان و افراد مسن و افرادی که از داروی کورتن استفاده می کنند و اعضای خانواده این بیماران ضروری تر است.


وی افزود: برای تاثیر گذاری واکسن آنفلوانزا تا اواخر زمستان، باید این واکسن تا قبل از فصل پاییز تزریق شود.

احمدی نژاد با بیان اینکه ویروس آنفلوآنزا یکی از ویروس هایی است که می تواند ایجاد عفونت تنفسی می کند؛ اظهار داشت: عفونت های تنفسی به بیماریهایی اطلاق می شود که دستگاه تنفس اعم از بخش فوقانی که شامل بینی و حلق و مجاری هوایی و قسمتهای تحتانی را درگیر می کند.

وی ادامه داد: عفونت تنفسی به مجموعه ای از بیماری های دستگاه تنفسی اطلاق می شود که آنفلوانزا یکی از علل ویروسی این بیماری است.

این متخصص بیماری های عفونی با اشاره به متنوع بودن علائم بالینی آنفلوانزا اظهار داشت: سوزش گلو، سردرد، ضعف، کسالت، قرمزی چشم، مشکلات تنفسی، استفراغ، حالت تهوه و اسهال از علائم بیماری آنفلوآنزا است.

وی تصریح کرد: مهمترین عارضه بیماری آنفلوانزا صدمه زدن به سلول های مغزی است که در حالت شدید، فرد را دچار تشنج و توهم زایی می کند.

دکتر احمدی نژاد با اشاره به اینکه ویروس سرماخوردگی با آنفلوآنزا متفاوت است؛ گفت: تشدید سرما خوردگی موجب بروز آنفلوآنزا می شود که در این صورت علائم این بیماری تب شدید، سردرد، بدن درد و عفونت تنفسی است که این عفونت فقط در آنفولانزا دیده می شود.

وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از انتقال آنفلوآنزا اظهار داشت: روش های جلوگیری از انتقال ویروس آنفولانزا استراحت در منزل، شستشوی مداوم دستها و استفاده از ماسک و استفاده از دستمال کاغذی در هنگام عطسه کردن است.

وی افزود: نباید دستمال کاغذی مدت زیادی در دست نگه داشته شود به دلیل اینکه یکی از مهمترین عوامل انتقال ویروس آنفلوآنزا، نگه داشتن دستمال کاغذی برای مدت طولانی در دست است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: استفاده مکرر از مایعات و میوه جات سبب کاهش ویروس آنفلوآنزا می شود و استفاده از گیاهان دارویی مثل شربت هایی که آویشن دارند، نیز نقش موثری در کاهش سرفه دارد.

وی با اشاره به اینکه عفونت های ویروسی در برخی موارد دو مرحله ای هستند؛ ادامه داد: در مرحله اول بیماری، فرد به آبریزش بینی وعطسه دچار می شود و در مرحله دوم گلودرد، گوش درد، تب بروز پیدا می کند. بروز عفونت تنفسی در فرد حاکی از ابتلای وی به ویروس آنفلوآنزا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha