معاون برنامه‌ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت با بیان اینکه الکترونیکی کردن خدمات و استفاده از فناوری اطلاعات، به کیفیت، جامعیت، پوشش عادلانه خدمات و کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند، گفت: با تمهیداتی که انجام شده، اقداماتی که در حوزه الکترونیکی کردن خدمات سلامت از چهار سال قبل آغاز شده، در سال ۹۷ به ثمر می‌رسد.

الکترونیکی کردن خدمات سلامت در سال ۹۷ به ثمر می‌رسد

سلامت نیوز:معاون برنامه‌ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت با بیان اینکه الکترونیکی کردن خدمات و استفاده از فناوری اطلاعات، به کیفیت، جامعیت، پوشش عادلانه خدمات و کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند، گفت: با تمهیداتی که انجام شده، اقداماتی که در حوزه الکترونیکی کردن خدمات سلامت از چهار سال قبل آغاز شده، در سال ۹۷ به ثمر می‌رسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وبدا، دکتر علی اکبر حق دوست با اشاره به برگزاری نشست مشترک وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توجه به اینکه عزم دولت و وزارت بهداشت بر مدیریت منابع است، داشتن اطلاعات به روز، به هنگام، جامع و کامل که بتواند محل‌های هزینه‌ها را شناسایی کرده و کنترل کند، به عنوان یک ضرورت از سوی دولت به دو وزارتخانه بهداشت و ارتباطات ابلاغ شد.

وی ادامه داد: بین وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات زمینه های همکاری خوبی وجود دارد، از جمله اینکه وزارت ارتباطات می تواند دسترسی ما را به دیتا بانک‌های سایر معاونت‌ها و وزارتخانه‌هایی که داده های مرتبط با حوزه سلامت دارند، فراهم و تسهیل کند و در تامین نیروهای تخصصی انسانی نیز کمک کند.

معاون برنامه‌ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت دراین خصوص ادامه داد: در وزارت بهداشت و وزارت ارتباطات، بعضی از قوانین و مقررات دست و پا گیر است که با گفت و شنودهایی که صورت گرفت، نقاطی مشخص شد، تا تسهیلاتی در زمینه قوانین و مقررات و دسترسی‌ها ایجاد شده و همچنین استارت آپ‌هایی در این زمینه راه‌اندازی شود.

حق دوست اظهارداشت: به نظر می‌رسد با تمهیداتی که انجام شده، اقداماتی که در حوزه الکترونیکی کردن خدمات سلامت از چهار سال قبل آغاز شده است، در سال ۹۷ به ثمر برسد و سال ۹۷ سال به یاد ماندنی در این حوزه خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی راهبردی و هماهنگی وزارت بهداشت درخصوص قول‌هایی که از سوی وزارت ارتباطات داده شد، گفت: وزیر ارتباطات در حوزه دسترسی‌ها، بیمه تکمیلی، تامین نیروی انسانی متخصص، دیتا بانک ها و مشاغل جدیدی که می تواند در حوزه سلامت در ارتباط با IT ایجاد شود، قول همکاری داد و قراراست تیم مشترکی از دو وزارتخانه نقشه راه تهیه کنند.

وی درخصوص تاثیر خدمات الکترونیک در نظام سلامت گفت: الکترونیکی کردن خدمات و استفاده از فناوری اطلاعات، به کیفیت، جامعیت و پوشش عادلانه خدمات و کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند و درواقع پلی است که فاصله نقاط محروم با مراکز استان‌ها را کاهش می‌دهد و ضمن اینکه کیفیت خدمات افزایش پیدا می‌کند، سرعت انتقال اطلاعات و خدمات ارتقا داشته و هزینه ها کمتر می‌شود که ما در هر چهار بعد پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha