سکته مغزی یکی از بیماری های شایع عصر کنونی است، بیماری که فقط چهار ساعت طلایی برای رهایی از عوارض آن وجود دارد و بسیاری از مردم نشانه های آن را نمی شناسند.

این نشانه ها یعنی شما سکته مغزی کرده‌اید و خبر ندارید

سلامت نیوز: سکته مغزی یکی از بیماری های شایع عصر کنونی است، بیماری که فقط چهار ساعت طلایی برای رهایی از عوارض آن وجود دارد و بسیاری از مردم نشانه های آن را نمی شناسند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامت آنلاین ، اگر نشانه های زیر را در خود و نزدیکان تان دیدید، احتمال سکته مغزی در شما وجود دارد و چهار ساعت طلایی را از دست ندهید.

 سردردی شبیه سردرد میگرن
سردردهای میگرنی میتواند زمینه ساز سکته مغزی باشد چون همان نشانه های اعصاب را دارد به همین منظور به افراد مبتلا می گوییم این بیماری را مثل سکته مغزی جدی گرفته و درمان کنند.

 خستگی ناگهانی
 ساعت های زیادی را کارمی کنیم و حتی زمانی که مسافرت می رویم مسئولیت های بیشتری را به عهده داریم، خستگی موجب زایش مشکلات فکری می شود با این حال اختلال شناختی آشکارا قابل توجه است

 لکنت زبان
لکنت زبان عوارض خیلی از داروهاست و بسیاری افراد به دلیل تجویز پزشک به مرور دچار لکنت زبان شده اند، اما اگر لکنت زبان یک مشکل پس از مصرف دارو نیست سریعا به پزشک مراجعه کنید مخصوصا اگر با علائم دیگرمرتبط با سکته همراه باشد .

  بی حسی
اگر تجربه بی حسی یا ضعف طولانی مدت را در یک طرف بدن دارید و می خواهید از زیاد شدن آن جلوگیری کنید، سعی کنید همزمان دست خود را بالا ببرید، اگر یک دست بیفتد ممکن است علائم سکته را داشته باشید.

  مشکلات بینایی
خستگی باعث اختلال دربینایی می شود همچنین کهولت سن و نزدن عینک یکی ازمشکلات دربینایی است اما این ضعف بینایی اگر با مشکلات دیداری مثل گیجی، دوبینی، ازبین رفتن نور چشم همراه شود نشانه سکته مغزی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha