سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۲
کد خبر: 239872

چای سبز سوخت و ساز لیپید و گلوکز را بهبود می‌بخشد، از افزایش ناگهانی و سریع قند خون پیشگیری می‌کند و نرخ سوخت و ساز را نیز متعادل می‌سازد.

آنچه پس از نوشیدن چای در بدن رخ می‌دهد

سلامت نیوز: چای سبز سوخت و ساز لیپید و گلوکز را بهبود می‌بخشد، از افزایش ناگهانی و سریع قند خون پیشگیری می‌کند و نرخ سوخت و ساز را نیز متعادل می‌سازد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان، چای یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌ها در جهان است که نه تنها می‌تواند به‌واسطه ویژگی‌های خاص خود تشنگی را فرو بنشاند و آب مورد نیاز بدن را تامین کند، بلکه حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمندی است که قدرت جادویی خود را در اختیار بدن قرار می‌دهند تا با رادیکال‌های آزاد مقابله کند.چای در انواع مختلفی در دسترس است که شاید شناخته شده‌ترین آنها چای‌های سبز، سیاه و سفید باشند. رویدادهای جالب توجهی پس از نوشیدن چای در بدن رخ می‌دهند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌شود.

افزایش سوخت‌و‌ساز

آیا قصد دارید بدون اینکه در وزن خود تغییری ایجاد کنید، سوخت‌وساز خود را تقویت کنید؟ تحقیقات محققان نشان می‌دهد که کاتچین‌های موجود در چای، مانند EGCG که در چای‌های سبز و سفید بیشتر وجود دارد، می‌توانند سوخت و ساز را تسریع کنند.

کاهش چربی شکمی

بنابر پژوهشی که در نشریه Journal of Research in Medical Sciences منتشر شد، نوشیدن چهار فنجان چای در روز کاهش قابل توجه وزن بدن و اندازه دور کمر را موجب می‌شود. همچنین، کاتچین EGCG به واسطه تقویت ترموجنسیس، توانایی بدن برای سوزاندن چربی، مشهور است.

پیشگیری از آنفلوآنزا

بنابر همان گزارش که در نشریه Journal of Indian Society of Periodontology منتشر شد، EGCG موجود در چای سبز می‌تواند به صورت مستقیم مرگ باکتری‌ها و ویرو‌س‌ها، از جمله ویروس آنفلوانزا، را رقم بزند.

متعادل کننده قند خون

بنابر گزارش منتشر شده در نشریه Journal of Indian Society of Periodontology، چای سبز سوخت و ساز لیپید و گلوکز را بهبود می‌بخشد، از افزایش ناگهانی و سریع قند خون پیشگیری می‌کند و نرخ سوخت و ساز را نیز متعادل می‌سازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha